MS Windows
briani 27239
Disk image
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 28-01-08 09:23

Jeg har købt en Acer med Windows Vista home Premiun. Der fulgte ingen
Windows-installations-cd med. "Alle" siger, at man skal tage et Image
- eller ghost image - af sin installation, så man kan geninstallere
den.

Hvordan gør man det? Jeg vil ikke ud og købe en Norton Ghost Image til
70$ oveni. Det kan ikke være rigtigt. Hvis det er eneste udvej, så
ryger Aceren tilbage til butikken hvor den kom fra!

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Ole Bole

Dato : 28-01-08 09:28

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kirsten Bjørneboe 4652
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

Kontrolpanel\Sikkerhedskopi- og gendannelsescenter

Fra : JSH [9800]

Dato : 28-01-08 09:41

Hej
Acer har selvfølgelig indbygget denne funktion, når de vil spare at sende
cd-er med.

Find Acer eRecovery agent - her kan du lave diverse sikkerheds cd/dvd-er

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 28-01-08 09:50

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cd-er med.
>
> Find Acer eRecovery agent - her kan du lave diverse sikkerheds cd/dvd-er

hej
bare et lille tip.
du skal bruge omkring 10 cder,men kun 2dvder.
mvh
poul.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 17:46

On Mon, 28 Jan 2008 09:49:52 +0100, "poul.b.hansen." <snubby@mail.dk>
wrote:

>hej
>bare et lille tip.
>du skal bruge omkring 10 cder,men kun 2dvder.

Yep. Jeg har lige købt 100 ekstra (dvd'er).
Og ganske rigtigt: der skulle bruges to.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : ai

Dato : 28-01-08 10:19

Uanset hvad de fortæller dig, så send det Acer-halløj tilbage til butikken,
der er nok er en årsag til at de ligger i den billige ende af prislisten,
så skal køberen lave det halve arbejde.
eller bed om at få en windows installations CD.
Det var årsagen til at jeg valgte en Fujitsu Siemens Amilo.
der medfulgte softwaren på Cd-er.
og så er der en væsentlig forskel i kvaliteten (efter min mening) !!!.....
stor hilsen //ai

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-01-08 18:07

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev

> Uanset hvad de fortæller dig, så send det Acer-halløj tilbage til
> butikken,
> der er nok er en årsag til at de ligger i den billige ende af prislisten,
> så skal køberen lave det halve arbejde.

Sikke en gang ævl!

ALT hvad man har brug for kan gøres automatisk, og ALT (undtaget to dvd
skiver) medfølger maskinen.

Claus

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 17:48

On Mon, 28 Jan 2008 18:06:55 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev

>Sikke en gang ævl!
>
>ALT hvad man har brug for kan gøres automatisk, og ALT (undtaget to dvd
>skiver) medfølger maskinen.

Hehe - der fulgte faktisk TO dvd-skiver med

Kirsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-08 11:36

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Hehe - der fulgte faktisk TO dvd-skiver med

ØV!

Så er jeg blevet snydt med min Acer Aspire, der fulgte ingen skiver med.

Claus

Fra : Ole Bole

Dato : 31-01-08 15:53

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> ØV!
>
> Så er jeg blevet snydt med min Acer Aspire, der fulgte ingen skiver med.
>

> Claus

den ene af dem kirsten har er sku nok din når det kommer til stykket!

Fra : jama

Dato : 28-01-08 10:42

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kirsten Bjørneboe 4652
> http://www.varpelev.dk
> Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

Få en kammerat eller ven der har Vista, til at Brænde en CD af Vista, så
undgår du at lave disse Recovery selv. Samtidig får du et OS uden alle Acers
medfølgende programmer, som nemlig kommer med, hvis du selv skal lave en
Recovery CD. Det med Recovery er ikke bare de billige Bærebar der har, langt
de fleste PCer er idag m.Recovery Burn.
Mvh.Jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-01-08 10:45

"jama" <paed-@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave en Recovery CD. Det med Recovery er ikke bare de billige Bærebar der
> har, langt de fleste PCer er idag m.Recovery Burn.

Hvad med drivere og serienummer?

Fra : jama

Dato : 28-01-08 10:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "jama" <paed-@c.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad med drivere og serienummer?

>serienummer er bag på PCen og driver hentes på Acers Hjemmeside det har jeg
>gjort, har selov en Acer.
jama

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-01-08 11:18

> jama

Okay Min datter har næsten lige købt en Acer Aspire Notebook 4310 med
Vista Home Basic.

http://global.acer.com/PRODUCTS/notebook/as4310.htm

Har overvejet at lægge XP Pro SP2 ind i stedet. Jeg kender andre med bærbare
der helst vil af med Vista og tilbage til XP. Vista bruger for mange
resourcer.

Men jeg vil lige prøve at se om jeg kan finde drivere til 4310. Det ser ud
til at være her:

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_4310.html

Fra : jama

Dato : 29-01-08 02:27

> [...]
>
> http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_4310.html
>Jeg ville selv af med Vista, men kunne ikke finde driver til XP, nu var den
jama

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 17:50

On Mon, 28 Jan 2008 10:45:10 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>"jama" <paed-@c.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvad med drivere og serienummer?

Serienummeret står uden på "chassiet".

Og driverne kan vel hentes her og der - det har jeg faktisk gjort,
inden jeg flytter printere, scanner osv. over på Aceren.

Kirsten

Fra : jama

Dato : 28-01-08 10:56

> [...]
> lave en Recovery CD. Det med Recovery er ikke bare de billige Bærebar der
> har, langt de fleste PCer er idag m.Recovery Burn.
Ps. Hvis Aceren ryger tilbage til butikken, så kan du få en Bærbar m.TV kort
hos Aldi ca. 500kr. og CDer med OSet og medfølgende programmer(virus-
player-etc.), plus du får 3 års Garenti. Den er samtidig også en bedre PC ,
Aldi har idag gode PC vare og de tider er forbig, hvor man grinte af Aldi
jama

Fra : jama

Dato : 28-01-08 11:18

> [...]
> player-etc.), plus du får 3 års Garenti. Den er samtidig også en bedre PC
> , Aldi har idag gode PC vare og de tider er forbig, hvor man grinte af

Hvis du ikke er til Bærbar har de også Stationær PCer til små penge m.godt
Hardware i.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 17:56

On Mon, 28 Jan 2008 11:17:31 +0100, "jama" <paed-@c.dk> wrote:

>Hvis du ikke er til Bærbar har de også Stationær PCer til små penge m.godt
>Hardware i.

Aceren bliver hvor den er! Efterhånden er jeg begyndt at kunne li' den

Og Vista er slet ikke så dårlig som sit ry. Jeg har været med siden
dos-dagene, har været gennem Windows 3 og hele vejen op. Jeg er endda
så skør, at jeg godt kunne li' Windows ME. Så nu er det Vista det
gælder. Det er næsten lige som med "genbrugs"-hunde: det er synd, når
ingen vil have dem og sender dem videre til en ny ejer. En skønne dag
elsker vi allesammen Vista.

Kirsten

Fra : Ole Bole

Dato : 29-01-08 19:18

> [...]
> gælder. Det er næsten lige som med "genbrugs"-hunde: det er synd, når
> ingen vil have dem og sender dem videre til en ny ejer. En skønne dag

Netop - det hedder forandringsvillighed og er der noget vi ikke ka li er det
nytænkning. Mig selv incl, for da jeg åbnede den første dag for Vista var
jeg ved at græde snot i et par uger, men nu har jeg det fint med det - og
det blir bedre og bedre jo flere små positive oplevelser jeg har og jo flere
små og nye finurligheder der er kommet til siden min XP.

Så - det skal nok gå altsammen.

Fra : Rado

Dato : 29-01-08 20:57

On Tue, 29 Jan 2008 19:18:08 +0100, "Ole Bole" <fake@fake.fake> wrote:

>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

>Netop - det hedder forandringsvillighed og er der noget vi ikke ka li er det
>nytænkning.

Viste er sikkert udmærket, men køber man det siger man dermed ja til
MS nye Big Brother tiltag omkring DRM. Og gør man det, hvad bliver så
det næste de finder på?

"Windows Vista includes an extensive reworking of core OS elements in
order to provide content protection for so-called "premium content",
typically HD data from Blu-Ray and HD-DVD sources. Providing this
protection incurs considerable costs in terms of system performance,
system stability, technical support overhead, and hardware and
software cost. These issues affect not only users of Vista but the
entire PC industry, since the effects of the protection measures
extend to cover all hardware and software that will ever come into
contact with Vista, even if it's not used directly with Vista (for
example hardware in a Macintosh computer or on a Linux server). This
document analyses the cost involved in Vista's content protection, and
the collateral damage that this incurs throughout the computer
industry."

http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-08 11:40

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk>

> dos-dagene, har været gennem Windows 3 og hele vejen op. Jeg er endda
> så skør, at jeg godt kunne li' Windows ME. Så nu er det Vista det

Der var heller intet galt med ME, det kører fremragende. Jeg har stadig mere
end tyve maskiner stående ude i byen, som kører produktpræsentation under
ME.

Kritikken her i grupperne af ME skyldes en masse tåbelige ignoranter, som
ikke har noget sagligt at komme med.

Claus

Fra : Ole Bole

Dato : 31-01-08 15:56

> [...]
> under ME.
>
> Kritikken her i grupperne af ME skyldes en masse tåbelige ignoranter, som

Nemlig - det var en utrolig flot brugergrænseflade - især var det en flot
kulør de brugte til de mange fejlmeddelser. Det er den samme blå farve de
atter bruger i Vista - ren nostalgi, for den er ellers ikke set siden ME.

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-08 16:46

"jama" <paed-@c.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lave en Recovery CD. Det med Recovery er ikke bare de billige Bærebar der
> har, langt de fleste PCer er idag m.Recovery Burn.
Acer har faktisk noget af det bedste Recovy jeg har set.
Du kan lave flere varianter af Recovery
Du kan f.eks afinstallere alt Acer halløjet. Norton osv.
Og så brænde en Recovery mere. Enten til DVD'er
eller harddiskens D Partion. eller begge dele.
Du kan lave alle de varianter du vil. Modsat f.eks HP hvor du kun kan lave
en.
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : jama

Dato : 29-01-08 02:29

"Bjarne Chr" <No_No> skrev i en meddelelse

> [...]
> I started out with nothing....I still have most of it.
>
> Jeg er bestemt ikke imod Ace,r min der er en Bærbar er en udemærket PC,
jama

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-01-08 18:05

> [...]

> 70$ oveni. Det kan ikke være rigtigt. Hvis det er eneste udvej, så
> ryger Aceren tilbage til butikken hvor den kom fra!

Har du overvejet at læse manualen?

Der er dels et image på en skjult partition, som enten kan kaldes via BIOS
OG ved boot, eller du kan finde programmet på harddisken. Acer leveres med
Symantec recovery. Selv uden DVD'er kan man genskabe os fra den skjulte
partition. Første gang maskinen tages i brug, så vil programmet fra Newtech
lave et image.

Kig i mappen c:\programmer\acer\eRecovery pas på ikke at forveksle den med
mappen acer inc

Claus

Fra : jama

Dato : 29-01-08 02:31

> [...]
> Newtech lave et image.
>
> Kig i mappen c:\programmer\acer\eRecovery pas på ikke at forveksle den

Helt rigtig.
Jama

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 29-01-08 17:59

On Mon, 28 Jan 2008 18:05:02 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Har du overvejet at læse manualen?

Hvilken manual???

> [...]
>partition. Første gang maskinen tages i brug, så vil programmet fra Newtech

Er det den lille partitiobn på godt 9 GB, der ligger forrest uden
noget navn, når man kigger på partitionerne? Hvordan kopierer/laver
man et image af den?

>Kig i mappen c:\programmer\acer\eRecovery pas på ikke at forveksle den med
>mappen acer inc

Jeg har allerede brugt eRecovery. Det var tilsyneladende glimrende. Og
skrevet i et sprog, man nogenlunde kunne forstå.

Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-08 20:31

> Er det den lille partitiobn på godt 9 GB, der ligger forrest uden
> noget navn, når man kigger på partitionerne? Hvordan kopierer/laver
> [...]
Det har du gjort da du lavede dine DVD'er.
Når du så har fået tilpasset din Vista som du vil
Kan du faktisk lave et sæt recovery diske til.
Så har du mulighed for at vælge enten
Fabriksindstillingen eller din egen opsætning
Hvis du får brug for at geninstallere en dag.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-01-08 11:50

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Hvilken manual???

Den der følger med maskinen!

Se i mappen c:\book

> Er det den lille partitiobn på godt 9 GB, der ligger forrest uden
> noget navn, når man kigger på partitionerne? Hvordan kopierer/laver
> man et image af den?

Det kan du ikke. Partitionen er ikke tilgængelig for andre end Acers
eRecovery og BIOS. Lad være med at pille ved den. Den giver dig mulighed for
at genskabe maskinen til fabriksindstillingen, *uden* at du altid skal have
dine skiver med. Bare husk, at en sådan genskabning sletter ALT på c:
drevet.

Når maskinen booter skal man trykke F10 eller måske alt F10 (jeg kan ikke
huske den rigtige tast), så starter eRecovery automatisk. Det kan køre selv
om win er helt smadret, fordi det kører i en slags DOS. Så indlæser den
automatisk en ny win fra denne partition.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-08 17:10

> [...]
> selv om win er helt smadret, fordi det kører i en slags DOS. Så indlæser
> den automatisk en ny win fra denne partition.

F10
Min Acer er preinstalleret med Vista
Den starter op i WIN XP hvis jeg kører en Recovery fra partionen.
Det fine er at man også kan finpudse maskinen, opdatere osv.
Og så lave en ny fuld BackUp til enten
eRecovery på D drevet eller til to DVD'er eller begge dele
Så skal man hverken afinstallere 60 og 90 dages programmerne
eller installere sine egne programmer hente opdateringeren gang til .
Det tager max 15 min at genskabe fra sin eRecovery Backup
Det tager en time mere fra DVD'erne

med venlig hilsen
Bc

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-02-08 12:53

"Bjarne Chr" <No_No> skrev

> F10
> Min Acer er preinstalleret med Vista
> Den starter op i WIN XP hvis jeg kører en Recovery fra partionen.

Ok, min starter op i noget, jeg formoder er DOS. Men ellers er det samme
fremgangsmåde.

Claus