MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genstart i "shut-down-window"
Fra : Morten

Dato : 28-01-08 06:09

Kan man i Windows XP Pro fjerne muligheden for at klikke på "genstart" i
"shut-down-vinduet" (altså det vindue der kommer frem når man vælger "luk
computeren" hvor der er en gul, råd og grøn knap til hhv. standby, luk og
genstart)? Her ville jeg gerne, om det var muligt at fjerne den sidstnævnte
grønne genstarts-knap.

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Rado

Dato : 28-01-08 06:33

On Mon, 28 Jan 2008 06:09:27 +0100, "Morten"
<munk_jensen@FJERNyahoo.dk> wrote:

> [...]
>genstart)? Her ville jeg gerne, om det var muligt at fjerne den sidstnævnte

Må man spørge hvorfor? Så er det måske lettere at komme med en evt.
alternativ løsning. For jeg tvivler på at det er muligt at fjerne den.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-01-08 15:29

"Morten" <munk_jensen@FJERNyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> computeren" hvor der er en gul, råd og grøn knap til hhv. standby, luk og
> genstart)? Her ville jeg gerne, om det var muligt at fjerne den

Har checket lidt i local policies. Har ikke kunnet finde noget.

Hvis der ikke dukker andre forslag op, kan du fjerne alle muligheder for
shutdown, og så bagefter beder brugeren om at klikke på et genvejs ikon til
et lille batchjob du laver, som indeholder "shutdown.exe -s".

Fjerne shutdown mulighederne.

1. Run/kør > gpedit.msc
2. User Configuration->Administrative Templates->Start Menu and Taskbar,
change 'Remove Shut Down Command' ændres til enabled.

Ikke en særlig elegant metode, og bruger kan til en hvertid lave en
genstart, hvis de ved noget om windows.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-01-08 16:06

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> [...]
> Taskbar, change 'Remove Shut Down Command' ændres til enabled.
>
> Ikke en særlig elegant metode, og bruger kan til en hvertid lave en

Desuden fjernes også mulighed for hibernate og standby. Dette kan dog
undgåes, ved at finde en freeware tool der kan lidt mere end XP indbyggede
shutdown.exe.

Bjarne K.

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-02-08 21:27

Bjarne K. wrote:
> Desuden fjernes også mulighed for hibernate og standby. Dette kan dog
> undgåes, ved at finde en freeware tool der kan lidt mere end XP indbyggede
> shutdown.exe.

Ved ikke om denne parameter er Vista specifik, for jeg har ikke lige en
XP at kigge på, men...

/h Hibernate the local computer.

Så hibernate kan sagtens benyttes alligevel.

- Chano Andersen