Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Katalog software til billeder
Fra : Michael

Dato : 15-07-01 12:24

Hey

Nogen som har noget software de vil anbefale til indeksering af
billeder.
Det skal kunne håndtere billeder spredt over flere medier, mulighed for
keywords m.m. samt en god søgefunktion.

Jeg har kigget på Fotostation men synes ikke helt jeg er tilfreds, omend
jeg vil lege lidt videre med den.
Så så jeg Qpict hvilket ser ud til at være et fremragende program, men
da jeg kun har en PC så kan jeg ikke komme til at benytte dette værktøj,
så links, anbefalinger, anmeldelser osv. af software til indeksering af
billeder er MEGET velkommen.

- Michael

Fra : Allan Olesen

Dato : 15-07-01 13:02

Michael <michael@mlykke.dk> wrote:

>Nogen som har noget software de vil anbefale til indeksering af
>billeder.
>Det skal kunne håndtere billeder spredt over flere medier, mulighed for
>keywords m.m. samt en god søgefunktion.

Jeg har gået i de samme tanker, men er ikke rigtigt kommet i gang med
at lede. Jeg synes dog, at du bør tilføje et krav mere: At alle
oplysningerne gemmes i et "åbent" format, som enten kan læses af
mennesker eller af andre udbredte programmer. Ellers risikerer man, at
hele arbejdet med at indtaste keywords m.m. er spildt, den dag man
skifter indekseringsprogram.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Michael

Dato : 15-07-01 13:16

In article <3b518630$0$280$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
aolesen@post3.tele.dk says...

> [...]
> mennesker eller af andre udbredte programmer. Ellers risikerer man, at
> hele arbejdet med at indtaste keywords m.m. er spildt, den dag man

Det har du fuldkommen ret i, omend jeg stadigvæk ser det andet som det
vigtigste, men et åbent format bør der være. Eller i hvertfald mulighed
for at eksportere til noget så simpelt som en kommasepareret fil eller
lign.

Jeg har før været igang med at lave mit eget system, men det kan ikke
passe at der ikke findes noget rigtig godt til PC, uden man selv skal
lave det. En Qpict til PC ville være rart :)

- Michael