Midisport (og andet fra M-Audio) med Mac O~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 26-01-08 20:49

For undertegnede var det en slem overraskelse, at Midisport 2x2 ikke
kunne bruges til min nodeindskrivning på Finale, da Apple lancerede Mac
OS 10.5.

Nu er den nye driver til rådighed:

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=36be2fb74b90752fe3568
b07c20a2189

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Franz Berliner

Dato : 27-01-08 10:03

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> For undertegnede var det en slem overraskelse, at Midisport 2x2 ikke
> kunne bruges til min nodeindskrivning på Finale, da Apple lancerede Mac
> OS 10.5.
>
> Nu er den nye driver til rådighed:

Du er heldig! Jeg venter stadig på en 10.5 kompatibel driver til mit
M-Audio 1814 lydkort.

Svaret fra M-Audio er: "please keep checking our website for new
drivers".

Jeg har spurgt dem om de sådan kunne sige om vi snakker uger, måneder
eller år før der kommer en driver, men det kunne de ikke svare på.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-01-08 10:22

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Du er heldig! Jeg venter stadig på en 10.5 kompatibel driver til mit
> M-Audio 1814 lydkort.

Underlig - jeg troede at sådan noget udstyr bare tappede ind i
coreaudio!? Sådan et lydkort (og det nævnte usb/midi interface) er da
generic tilbehør efterhånden.

--
Mvh Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 27-01-08 20:09

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Underlig - jeg troede at sådan noget udstyr bare tappede ind i
> coreaudio!? Sådan et lydkort (og det nævnte usb/midi interface) er da
> generic tilbehør efterhånden.

Det kan hænge sammen med, at aftapningen foregår fra et digitalklaver
(Roland ep 5) af ældre dato - ikke USB. Der udgår gammeldags midi-kabler
fra klaveret. Interfacet poster besked videre til computeren med USB.
Jeg har da godt nok set efter noget nyere i mellemtiden. Men mit behov
drejer sig udelukkende om indskrivning af noder.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-01-08 21:21

> [...]

> Jeg har da godt nok set efter noget nyere i mellemtiden. Men mit behov
> drejer sig udelukkende om indskrivning af noder.

Kender godt opsætningen, da jeg selv har haft lign: Yamaha p80 koblet
til Mac'en via midisport 1x1. Midisporten blev solgt da jeg fik et
lydmodul fra Terratec med indbygget midi ind-/udgang. Lydmodulet kræver
ingen driver mens midisporten trods dens simple opbygning krævede
driver! Nå, men så'n er der jo så meget...

--
Mvh Martin