/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows XP OEM registrering
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 26-01-08 23:25

Hvis jeg overdrager min pc med windows xp oem installeret (min
oprindelige installering) til en anden bruger med en anden
bredbåndsforbindelse i et andet hus, er det så egentlig lovligt og i
orden? Uanset om jeg sælger den eller forærer den væk.

Det må vel svare til, at jeg fysisk flytter til et andet hus?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

 
 
Poul Erik Lindaa (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Poul Erik Lindaa


Dato : 27-01-08 00:29

On Sat, 26 Jan 2008 23:25:24 +0100, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis jeg overdrager min pc med windows xp oem installeret (min
>oprindelige installering) til en anden bruger med en anden
>bredbåndsforbindelse i et andet hus, er det så egentlig lovligt og i
>orden? Uanset om jeg sælger den eller forærer den væk.
>
>Det må vel svare til, at jeg fysisk flytter til et andet hus?
>
Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
anden maskine.

Den kan også ændres i navnet.


--
Slet transportmidlet før eu
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: poulerik@lindaa.cykeleu
==== (¤)/ (¤) Home: www.lindaa.eu
------------------------------------------------------------
http://pop.nu/en/show_collection.asp?user=9968&type=1

Kirsten Bjorneboe (27-01-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 27-01-08 16:35

On Sun, 27 Jan 2008 00:29:13 +0100, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:


>Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
>anden maskine.

Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
burde gå til spilde.
>
>Den kan også ændres i navnet.

Fint. Det var jeg ikke helt sikker på, om man kunne, og så stadig være
lovlig.

Mange tak fordi du gav dig tid til at svare

Venlig hilsen
Kirsten

--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

_akadut (27-01-2008)
Kommentar
Fra : _akadut


Dato : 27-01-08 16:44


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4t8pp3h1k0c4nnf098a5n8qvli7a052bn9@4ax.com...
> On Sun, 27 Jan 2008 00:29:13 +0100, Poul Erik Lindaa
> <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:
>
>
>>Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
>>anden maskine.
>
> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
> burde gå til spilde.
>>
>>Den kan også ændres i navnet.
>
> Fint. Det var jeg ikke helt sikker på, om man kunne, og så stadig være
> lovlig.
>

Hvilken lov skulle dog gøre det ulovligt at ændre et navn?



Lyrik (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 28-01-08 00:47

Den 27.01.2008 kl. 16:43 skrev _akadut <_akadut@akadut.xx>:

>
> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4t8pp3h1k0c4nnf098a5n8qvli7a052bn9@4ax.com...
>> On Sun, 27 Jan 2008 00:29:13 +0100, Poul Erik Lindaa
>> <poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:
>>
>>
>>> Ja, men du kan ikke beholde Windows CD'en og installere den på en
>>> anden maskine.
>>
>> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
>> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
>> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
>> burde gå til spilde.
>>>
>>> Den kan også ændres i navnet.
>>
>> Fint. Det var jeg ikke helt sikker på, om man kunne, og så stadig være
>> lovlig.
>>
>
> Hvilken lov skulle dog gøre det ulovligt at ændre et navn?
..............
Altså!) Hvis nu EULA'en sagde det, så var det jo lov i Danmark ikke?
Det er ikke længere Folketinget der giver lovene, det er firmaerne som
bare laver et dekret! Så er lovene i Danmark ændret! EULA'en har talt!

Altså ny EULA:" Denne OEM må ikke overdrages til tredieperson. Den
indeholder en aftale mellem MS og den første person der registrerer den.
Kontrakthaverens navn vil fremgå af registraturen i maskinen."
Ejerskifte af maskinen kræver ny OEM licens, da licensen er strengt
personlig og ikke kan overdrages til andre."

Sådan nemt gøres det! Fra nu af er det lov i Danmark!))

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Claus Tersgov (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 28-01-08 18:11


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
> burde gå til spilde.

Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.

Claus



BigMac (28-01-2008)
Kommentar
Fra : BigMac


Dato : 28-01-08 18:50


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:479e0ca1$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev
>
>> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
>> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
>> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
>> burde gå til spilde.
>
> Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
> den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.
>
nej - kun bundkortet....



KeNzO (28-01-2008)
Kommentar
Fra : KeNzO


Dato : 28-01-08 21:48



Man ringer til microsoft og siger at bundkortet er stået af og ønsker at få
den registreret på med det nye bundkort og det er ingen problem er blevet
gjort 2 med hver sin oem version


Claus Tersgov (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 29-01-08 13:02


"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> nej - kun bundkortet....

Dokumentation?!

Claus



BigMac (29-01-2008)
Kommentar
Fra : BigMac


Dato : 29-01-08 17:31


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:479f15bc$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev
>
>> nej - kun bundkortet....
>
> Dokumentation?!
>
spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med bundkort.



Kerim Ellentoft (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Kerim Ellentoft


Dato : 29-01-08 18:46

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev :

>spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med bundkort.

Mig bekendt må man i dag sælge en OEM-version uden hardware.

Ellers har det tidl. blot været nødvendigt med en mus.

Den væsentligste grund til MS opblødning er naturligvis, at man
håber det vil minske brugen af warezverioner.
--
Kerim

Claus Tersgov (31-01-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 31-01-08 11:52


"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev

> spørg din forhandler. man må gerne sælge OEM produkter sammen med
> bundkort.

ja, men hvad har det med denne sag at gøre.

Denne tråd handler om en komplet maskine og ikke et bundkort.

Claus



Kirsten Bjorneboe (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Kirsten Bjorneboe


Dato : 29-01-08 18:08

On Mon, 28 Jan 2008 18:10:50 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>
>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev
>
>> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
>> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
>> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
>> burde gå til spilde.
>
>Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
>den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.

Jamen, jeg vil jo netop overdrage hele molevitten til en anden person:
pc med installeret windows xp (plus cd'en der fulgte med).
For endnu har EULA vel ikke lavet den ovennævnte regel??? Det var
netop sådan noget jeg funderede over. For en ting er, hvis man selv
omgiver sig med ulovligheder, noget andet er, at man ikke sætte andre
mennesker i fedtefadet, især ikke hvis de ikke ved bedre.

Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk
Fjern venligst "-delete" ved svar pr email

ego (29-01-2008)
Kommentar
Fra : ego


Dato : 29-01-08 20:05


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:q3nup3pu14ji58gu75cg8p40lv6ppi2kv7@4ax.com...
> On Mon, 28 Jan 2008 18:10:50 +0100, "Claus Tersgov"
> <nospamnews@tersgov.dk> wrote:
>
>>
>>"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev
>>
>>> Nej, naturligvis ikke, licensen er jo bundet til pc'en. Jeg er faktisk
>>> gået over til Vista på en ny pc og vil så (formentlig) give den gamle
>>> videre til en anden og mente derfor ikke, at Windows XP-registreringen
>>> burde gå til spilde.
>>
>>Det kan du ikke. Softwaren *skal* følge hardwaren. Det fremgår tydeligt af
>>den EULA, der ligger på maskinen. Ergo, du skal forære ham maskinen også.
>
> Jamen, jeg vil jo netop overdrage hele molevitten til en anden person:
> pc med installeret windows xp (plus cd'en der fulgte med).
> For endnu har EULA vel ikke lavet den ovennævnte regel??? Det var
> netop sådan noget jeg funderede over. For en ting er, hvis man selv
> omgiver sig med ulovligheder, noget andet er, at man ikke sætte andre
> mennesker i fedtefadet, især ikke hvis de ikke ved bedre.
>
Da licencen følger hardwaren, og du forærer denne væk, så forærer du
også licensen med, og dermed er det helt ok hvad du gør.

mvh
kaj



Claus Tersgov (31-01-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 31-01-08 11:54


"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev

> Jamen, jeg vil jo netop overdrage hele molevitten til en anden person:
> pc med installeret windows xp (plus cd'en der fulgte med).

Ok, så har jeg misforstået dig. Jeg forstod det sådan, at du bare ville give
manden XP, fordi du var gået over til Vista.

Så er der ingen problemer. Softwaren (kun oem) følger altid hardwaren, ikke
personerne.

Ingen problem....

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409083
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste