MS Windows
briani 27239
Vedhæftede filer i mail forsvinder
Fra : PV Jørgensen

Dato : 26-01-08 00:37

Mange vedhæftede filer dukker aldrig op på den bærbare med Vista mail. Der
er en markering af vedhæftet fil, men den er der ikke.

Filerne vises til gengæld på den stationære med Outlook.

Nogen der har en forklaring?

--

Hilsen

Paul Verner

Fra : Ole C

Dato : 26-01-08 01:51

PV Jørgensen skrev blandt andet:

> [...]
> mail. Der er en markering af vedhæftet fil, men den er der ikke.
>
> Filerne vises til gengæld på den stationære med Outlook.

Måske i gruppen:
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
- som i hvert fald indtil videre også er gruppen for Windows Mail

--
vh
Ole C

Fra : Sørensen

Dato : 26-01-08 13:00

"PV > skrev
> Mange vedhæftede filer dukker aldrig op på den bærbare med Vista mail. Der
> er en markering af vedhæftet fil, men den er der ikke.

er det ikke det samme som i outlook express ? der skal fjernes en markering
på fanebladet "sikkerhed"

vh.
Sørensen

Fra : PV Jørgensen

Dato : 27-01-08 00:58

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> "PV > skrev
>>

> er det ikke det samme som i outlook express ? der skal fjernes en
> markering på fanebladet "sikkerhed"
>
> vh.
> Sørensen

Men nogle vedhæftede filer går lige igennem!!!? Ellers tak for svar. Jeg
prøver i Outlook-expres-gruppen
--
Hilsen

Paul Verner>

Fra : Ole C

Dato : 27-01-08 01:57

PV Jørgensen skrev blandt andet:

> Men nogle vedhæftede filer går lige igennem!!!? Ellers tak for svar.
> Jeg prøver i Outlook-expres-gruppen

Rigtig god idé
Og der vil man sikkert fortælle dig, at udbyderen fjerne visse
vedhæftede filer. For eksempel fjerner TDC alle .exe-filer, men ikke
..zip-filer.

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 29-01-08 11:48

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og der vil man sikkert fortælle dig, at udbyderen fjerne visse vedhæftede
> filer. For eksempel fjerner TDC alle .exe-filer, men ikke .zip-filer.

Jeg omdøbte en exe-fil til BAK, sendte filen og modtager omdøber så igen til
exe,
det gik fint igennem.
John T.

Fra : Ole C

Dato : 29-01-08 12:29

John T. skrev blandt andet:

> Jeg omdøbte en exe-fil til BAK, sendte filen og modtager omdøber så
> igen til exe,
> det gik fint igennem.

Ja da - der er mange måder at gøre det på.
Det hele går ud på at gøre det lidt besværligt for modtageren, som
derfor forhåbentlig når at tænke sig om, inden vedkommende eksekverer en
fil, der kunne indeholde grimme sager.

Man kan også bare fjerne endelsen ".exe" og bede modtageren af mail'en
om selv at udstyre den med "efternavnet".

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 29-01-08 22:31

> [...]
> kunne indeholde grimme sager.
>
> Man kan også bare fjerne endelsen ".exe" og bede modtageren af mail'en om

Der er såmænd ikke så meget "at tænke sig om" man har selvfølgelig
aftalt det med modtageren først, jeg kunne aldrig finde på at åbne en
vedhæftet
fra en jeg ikke kender i forvejen, den bliver slettet uden at åbne den.
John T.

Fra : Ole C

Dato : 30-01-08 00:07

John T. skrev blandt andet:

> jeg kunne aldrig finde på at åbne en
> vedhæftet
> fra en jeg ikke kender i forvejen, den bliver slettet uden at åbne
> den.

Meget fornuftigt, men det gælder desværre langtfra alle. Hovedparten af
det snavs folk får på deres computere, har de såmænd selv hentet

--
vh
Ole C