MS Windows
briani 27239
Valg af handling når skive ilægges?
Fra : Per Nielsen

Dato : 25-01-08 19:27

På min egen maskine (XP Pro SP2) har jeg ingen problemer med at det normale
"valgvindue" popper op når jeg lægger en musik-CD, en film-DVD eller andet i
DVD-drevet.

På en kammerats maskine (også XP Pro SP2) virker dette ikke længere som det
har gjort. Nogle gange popper et valgvindue op, andre gange ikke. Og nogle
gange har valgvinduet ikke alle de muligheder der førhen har været.

Hvad er der lige sket her? At trykke på Gendan Standardindstillinger ser
ikke ud til at ændre noget. Er der nogen mulighed for at få valgvinduet
tilbage til normal standard? For det skal vel ikke være nødvendigt med en
Windows reinstallation?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-01-08 19:50

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev :

>På en kammerats maskine (også XP Pro SP2) virker dette ikke længere som det
>har gjort. Nogle gange popper et valgvindue op, andre gange ikke.

Højreklik på drevet i Denne Computer => Automatisk afspilning.
--
Kerim

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-01-08 19:53

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> Højreklik på drevet i Denne Computer => Automatisk afspilning.
> --
> Kerim

Der har jeg også været inde. Der mangler stadig nogle af de gamle
valgmuligheder. Hvorfor de er forsvundet er egentlig ikke så vigtigt for
mig, det er vigtigere at få alle de gamle valgmuligheder tilbage igen. Skal
man evt ned og rode i registreringsdatabasen?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-01-08 06:32

> [...]

>valgmuligheder. Hvorfor de er forsvundet er egentlig ikke så vigtigt for
>mig, det er vigtigere at få alle de gamle valgmuligheder tilbage igen.

Hvilke valgmuligheder mangler?

Hvad er indholdet på skiverne?
--
Kerim

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-01-08 11:20

> Hvilke valgmuligheder mangler?

Hvis f.eks en brændbar skive smides i DVD-brænderen, er der ikke længere
mulighed for at vælge Nero (StartSmart) i popup-vinduet. Hvordan får man det
tilbage?

> Hvad er indholdet på skiverne?

Det er mest hans egne musik CD'er der skal laves backup af til bilen. Han
har et DVD-drev og en DVD-brænder. Og vil så gerne lave en diskkopi i Nero
(6.6.1.6). Det kan han også godt, men han savner nogle af valgmulighederne i
popup-vinduet. Og han er ikke lige nogen ørn til PC

Så der ryger en musik-CD i DVD-drevet og en brændbar skive i DVD-brænderen.