MS Windows
briani 27239
2 windows installationer på hver sin disk
Fra : Ole Larsen

Dato : 25-01-08 11:03

Emnet har sikkert været oppe at vende, men en søgning gav mig ikke noget.

Jeg har min W XP Home install. på mit c drev (ide) og har nu sat en
hurtigere sata i også.
Hvis man nu kunne installere W i en partition på denne sata, medens
c-drevs installationen stadig fungerede, slap man for en periode med
en halvinvalid pc. Men det går nok ikke, eller ?
http://olelarsen.eu/84/index

Fra : JSH [9800]

Dato : 25-01-08 11:27

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt så vil du med dette program kunne
overføre Windows til den ny disk.

http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TVRJek5BPT0=

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-01-08 11:38

JSH [9800] skrev:
> Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt så vil du med dette program kunne
> overføre Windows til den ny disk.
>
> http://www.downloadcentral.dk/?action=showProgramGame&id=TVRJek5BPT0=

Ja, jeg er klar over at der findes flere programmer, der kan overføre en
installation til en ny disk. Men på den af mig tænkte måde kunne man, om
det er muligt på den måde, opnå at have en frisk installation på den nye
disk, man så kunne "slå over på" (evt. ved i bios at vælge den nye disk
som opstarts disk) når den er færdiginstalleret.
På den måde undgik man alt skramlet i den gamle installation og man
undgik den pause på timer/dage, der ellers ville opstå ved at man skulle
fjerne (formattere) den gamle installation før man installerede den nye.

http://olelarsen.eu/84/index

Fra : JSH [9800]

Dato : 25-01-08 11:45

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

Den løsning har jeg ikke hørt om - vil gerne høre hvis du finder den
løsning.

Fra : Jørgen E.

Dato : 25-01-08 15:34

> [...]
> i bios at vælge den nye disk som opstarts disk) når den er færdiginstalleret.

Den kan du da også ved at have en installation til at ligge på dit SATA drev.

Hvis de skal fungere uafhængig af hinanden vil jeg fraråde at bruge en bootloader,
da det kun vil give dig problemer så tror jeg.
Jeg valgte selv at frakoble strømmen til min ATA-drev med XP da jeg installerede
Vista på mit SATA drev. Derved kan jeg frit under boot via F8 vælge om det skal
være XP eller Vista der skal starte op og de har ingen forbindelse med hinanden.
Vælger du at lade Windows styre det får du let problemer hvis du vil ændre noget
i opsætning eller slette på det ene drev. Dit styresystem vil i begge tilfælde ligge
på et C-drev så med mindre du vælger noget andet.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-08 12:22

> [...]
> en halvinvalid pc. Men det går nok ikke, eller ?
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-
Det skulle ikke være noget problem.
Hvis du altså har en rigtig XP CD. Ikke noget Recovery halløj.
Boot op på din CD og vælg at den skal installere på din nye disk
Så laver XP selv en boot menu hvor du kan vælge mellem de to XP'er
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1&conference=325&posting=728484
--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Ole Larsen

Dato : 25-01-08 12:56

Bjarne Chr skrev:

> [...]
> Boot op på din CD og vælg at den skal installere på din nye disk
> Så laver XP selv en boot menu hvor du kan vælge mellem de to XP'er

Herligt, har lige læst tråden du linkede til, så jeg går i gang
Takker

http://olelarsen.eu/84/index