Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl i PSE 6
Fra : Jesper

Dato : 25-01-08 15:05

Hej.

Jeg har netop købt og installeret Photo Shop Elements 6, men der er et
enkelt problem.

Der er jo en masse steder i programmet, hvor man kan trykke for at få hjælp
og så skulle man automatisk blive ført over til deres hjemmeside med hjælp
om netop det aktuelle emne, men det virker ikke.

Jeg får en fejlmeddelelse om, at jeg skal kontrollere stien.......

Har I oplevet den fejl og hvad gør jeg får at få det rettet?

Jeg kan selvfølgelig godt selv åbne deres hjemmeside og så finde det emne,
som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget nemmere, hvis den
tilsigtede funktion virker optimalt.

Mvh

Jesper

Fra : Per

Dato : 25-01-08 19:22

Jesper wrote:
> [...]
> emne, som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget
> nemmere, hvis den tilsigtede funktion virker optimalt.

Har du en Firewall der blokkerer for PSE´s adgang til nettet ?

Ellers kan det være følgende:

Du bruger Firefox som standardbrowser og stien er "skrevet" til IE.

Du kan ændre ved at sætte IE som din standard browser.

Jeg har selv oplevet samme "fejl", når jeg trykker på links fra fx. denne
nyhedsgruppe.

Selvom IE står som standard browser så kan du sagtens bruge FF alligevel -
den eneste forskel er at programmer der vil gå på nettet bruger IE.

mvh. Per

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 25-01-08 20:51

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg får en fejlmeddelelse om, at jeg skal kontrollere stien.......
>
> Har I oplevet den fejl og hvad gør jeg får at få det rettet?

Det er en lokal hjælpefil der ledes efter, og ikke en onlinehjælp som du
tror. Adobe laver ged i den med "æ". Hjælpefilerne ligger i stien
C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Help\en_US\PhotoshopElements\6.0, men Adobe
leder efter stien C:\Programmer\F

lles filer\Adobe\Help\en_US\PhotoshopElements\6.0 som jo ikke findes.

En geninstallering af programmet skulle rette problemet.

Flemming Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 25-01-08 22:47

"Flemming >> Jeg får en fejlmeddelelse om, at jeg skal kontrollere
> [...]
>
> lles filer\Adobe\Help\en_US\PhotoshopElements\6.0 som jo ikke findes.
>
> En geninstallering af programmet skulle rette problemet.

Jeg har desværre prøvet at geninstallere uden held....

mvh

Jesper

Fra : emj

Dato : 26-01-08 15:50

Flemming Nielsen skrev:

>En geninstallering af programmet skulle rette problemet.

Hvor har du den ide fra?
Det eneste, der hjælper er at have en genvej til hjælpefilen

file:///C:/Programmer/F%E6lles%20filer/Adobe/Help/en_US/PhotoshopElements/6.0/splash.html

Hilsen emj

Fra : Jesper

Dato : 26-01-08 17:17

> [...]
>
> file:///C:/Programmer/F%E6lles%20filer/Adobe/Help/en_US/PhotoshopElements/6.0/splash.html

Jeg siger tak for jeres hjælp - nu har jeg lavet en genvej på skrivebordet.

Mvh

Jesper

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-01-08 17:39

> Jeg siger tak for jeres hjælp - nu har jeg lavet en genvej på
> skrivebordet.
>
> Mvh
>
> Jesper

Adobe påstår at de arbejder på en løsning da de har erkendt problemet som er
aktuelt hvis man ikke bruger en engelsksproget Windows version. De har dog
arbejdet meget længe på løsningen....

Peter Jensen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 26-01-08 20:40

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den ide fra?

Fra Adobe

> Det eneste, der hjælper er at have en genvej til hjælpefilen

Hvilket heller ikke hjælper noget.

Flemming Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-01-08 21:32

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev :

>Fra Adobe

Fordi, det står i fejlmeddelelsen eller ?

>Hvilket heller ikke hjælper noget.

Hvorfor ikke, den eneste forskel er, at man må klikke på denne i
stedet for at kunne bruge [F1].
--
Kerim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 26-01-08 21:51

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Fordi, det står i fejlmeddelelsen eller ?

Ja

> Hvorfor ikke, den eneste forskel er, at man må klikke på denne i
> stedet for at kunne bruge [F1].

Man kommer jo kun til "forsiden" af hjælpen ved denne genvej, hvilket jo
ikke var det ønskede resultat.

Flemming Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-01-08 22:46

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev :

>Ja

Og det hjælper ikke, en geninstallering kan da ikke rette en fejl
i et program.

>Man kommer jo kun til "forsiden" af hjælpen ved denne genvej, hvilket jo
>ikke var det ønskede resultat.

Hvorfor gør man det?

Drevbogstav:\Programmer\Fælles
filer\Adobe\Help\en_us\PhotoshopElements\6.0\index.html og man
har adgang til det hele.
--
Kerim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 26-01-08 23:05

> Og det hjælper ikke, en geninstallering kan da ikke rette en fejl
> i et program.

Nej, men det kan rette en fejl der er opstået i et program.

> Hvorfor gør man det?
>
> Drevbogstav:\Programmer\Fælles
> filer\Adobe\Help\en_us\PhotoshopElements\6.0\index.html og man
> har adgang til det hele.

Jesper har hele tiden haft "adgang til det hele". Det han ønskede var at få
fordelene ved den indbyggede hjælp (F1).

Flemming Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-01-08 23:37

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev :

>Nej, men det kan rette en fejl der er opstået i et program.

Det korte af det lange:

En geninstallation har løst problemet for dig?

Det har det ikke for os andre, incl. Jesper.
--
Kerim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-01-08 00:03

> Det korte af det lange:
>
> En geninstallation har løst problemet for dig?

Jeg har ikke dette problem, jeg oplyser bare om årsagen, samt løsningen der
er oplyst af Adobe.

Flemming Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-01-08 00:13

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev :

>Jeg har ikke dette problem, jeg oplyser bare om årsagen, samt løsningen der
>er oplyst af Adobe.

Fordi du ikke har PSE 6 eller bruger en engelsk Windows?

Og hvordan kan du så udtale dig om, at en geninstallation
hjælper, blot fordi en tekst i programmet siger det?
--
Kerim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-01-08 00:25

> Fordi du ikke har PSE 6 eller bruger en engelsk Windows?
>
> Og hvordan kan du så udtale dig om, at en geninstallation
> hjælper, blot fordi en tekst i programmet siger det?

Og hvor har jeg så lige skrevet at en geninstallering hjælper?

Flemming Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-01-08 01:21

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev :

>Og hvor har jeg så lige skrevet at en geninstallering hjælper?

Du har skrevet at løsningen er givet af Adobe, uden at vide om
den er korrekt eller ej.
--
Kerim

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-01-08 01:39

> Du har skrevet at løsningen er givet af Adobe, uden at vide om
> den er korrekt eller ej.

Nemmerlig, godt at du kan se forskellen.

Flemming Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-01-08 11:24

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nemmerlig, godt at du kan se forskellen.
>
> Flemming Nielsen

Jo flere der klager til Adobe jo bedre selv om jeg ikke ved om de gider
lytte. De kender til fejlen som tidligere nævnt og hævder at der arbejdes på
en løsning. Fejlen er jo nok at hjælpefilerne ligger i Fælles Filer
kataloget og Elements er på engelsk og kender ikke et katalog med en dansk
karakter i navnet. Havde kataloget heddet Common Files i stedet havde der
nok ikke være problemer. Det er også tovligt at MS oversætter et
systemkatalogs navn, men Adobe burde ha' været klar over dette inden de
lavede programmet. Jeg fik også besked på at lave en genvej til index.html
"indtil videre".

Peter Jensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 27-01-08 12:49

Peter Jensen skrev i 479c5bbf$0$90262$14726298@news.sunsite.dk dette:

> [...]
> klar over dette inden de lavede programmet. Jeg fik også besked på at
> lave en genvej til index.html "indtil videre".

Tjae - om det er tovlig af MS kan man jo altid diskutere. De har lavet en
systemvariabel 'Commonfiles' netop til formålet.
Og det ser jo ud til at Adobe kan finde ud af det i deres
installationsprogram men ikke i selve applikationen. Men det fortæller måske
blot at leverandøren af installeren har mere styr på det end egne Adobes
programmører. Til overflod er stien også beskrevet i registry i key'en
Commonfilesdir (søg selv, hvis du vil se den), så det burde ikke være så
kompliceret.
Og Adobes junkkode er den eneste jeg har haft, der har dette problem.
Så mon ikke kanonen bør rettes mod Adobe, når det drejer sig om hvem, der
ikke kan finde ud af det.
Jeg benytter to leverandører af programmer, der igen og igen giver mig
problemer: Adobe og Firstclass. Og sjovt nok er begge firmaer tilsyneladende
mest forelsket i et frugtkompagni, der laver underlige computere og smarte,
men teknisk dårlige, MP3afspillere. Firstclass har den automatiske reaktion
altid at starte en gang MSbashing, når noget kokser for dem - det gør Adobe
ikke. De holder bare kæft!
Det ligner en tanke....

Du milde - her røg jeg vist OT!

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Jesper

Dato : 27-01-08 22:54

> [...]
> som jeg ønsker hjælp til, men det ville bestemt være meget nemmere, hvis

Tak for alle inputs.

mvh

Jesper