Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Gamle" 35-mm kassetter
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-01-08 17:18

Er der mon nogen her i dette forum, der fra gammel tid ligger inde med
nogen af de gode gamle 35mm kassetter fra Ilford - eller andre
fabrikater - der har endestykker af hårdt metal og som kan åbnes?

kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-01-08 17:33

Hov...
Forkert gruppe.

Sorry
kmo

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-01-08 17:59

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:bdfhp3pn0eb2au07iuvi2t73slre054pds@4ax.com...
> Hov...
> Forkert gruppe.

Hej

Prøv at spørg hos et fotolaboratorie!

Ellers kan/kunne man købe dem, beregnet til "genfyld".

Langgaard

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-01-08 18:23

On Thu, 24 Jan 2008 17:59:23 +0100, "Leif Langgaard"
<langgaard@klarupnet.dx> wrote:

>Prøv at spørg hos et fotolaboratorie!

De har kun dem med bløde og stramtsiddende endestykker.
Jeg har ikke kunne finde et fabrikat med den "gamle" type endestykker.
Grunden til jeg skriver "gamle" med anførselstegn er at Ilford i lang
tid efter de fleste andre fabrikater fortsatte med at konfektionere
film i disse.

>Ellers kan/kunne man købe dem, beregnet til "genfyld"

Ja, det ved jeg, men jeg skal ikke bruge dem til film-genfyld og jeg
skal bruge dem med fabrikattryk på.

kmo

Fra : Søren Blom

Dato : 26-01-08 22:10

> [...]
> Grunden til jeg skriver "gamle" med anførselstegn er at Ilford i lang
> tid efter de fleste andre fabrikater fortsatte med at konfektionere

Har en vist pose fuld af dem ol. og da jeg er gået digital for det meste og
ikke gider rulle film op helt generelt, så bruger jeg dem ikke længere,
kontakt mig på mail, hvis du vil have dem.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk