Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ingen 5D mkII i denne omgang
Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-01-08 07:20

I overensstemmelse med de seneste troværdige rygter, er der annonceret en
Canon 450D men ingen afløser for Canon 5D.
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9206-9236
http://www.dpreview.com/news/0801/08012404canoneos450dhandson.asp

Det trækker noget ud med 5D mkII, ligesom det gjorde med 1Ds mkIII...

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-01-08 10:21

On 2008-01-24 07:20:26 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
> http://www.dpreview.com/news/0801/08012404canoneos450dhandson.asp
>
> Det trækker noget ud med 5D mkII, ligesom det gjorde med 1Ds mkIII...

Der er rygter om en 16MP FF 3D i et D serie hus med 1D mrk III AI
servo, men med 3fps og ingen live view.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-01-08 10:39

"Thomas Schreiber" <nej@tak.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Der er rygter om en 16MP FF 3D i et D serie hus med 1D mrk III AI servo,
> men med 3fps

Jeps. Der er masser af rygter.
Et af de bedre sites til at samle og filtrere Canon rygter er
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html
som giver flere bud på 3D og 7D (hvilket de har haft i årevis).

Det jeg skrev er at det ligner et _faktum_ er der ikke bliver annonceret en
5D afløser (eller 5D alternativ - uanset hvad den måtte hedde) i forbindelse
med PMA.

>og ingen live view.

Givet at den nye 450D har live view, og stort set alle nye DSLR modeller
(Pentax K200D fraregnet) har live view, lyder det usandsynligt at der skulle
komme "store" Canon modeller uden live view.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 24-01-08 11:16

On 2008-01-24 10:38:57 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> [...]
> http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html
> som giver flere bud på 3D og 7D (hvilket de har haft i årevis).

Jeps. Men mon ikke der kommer noget? Der er jo ingen der forhindrer
Canon i at lancere noget nyt udenfor de store messer.

> Det jeg skrev er at det ligner et _faktum_ er der ikke bliver annonceret en
> 5D afløser (eller 5D alternativ - uanset hvad den måtte hedde) i forbindelse
> med PMA.

Korrekt. Synd for Canon folkene (såfremt de har et behov som den
nuværende række af DSLR ikke kan dække)

> Givet at den nye 450D har live view, og stort set alle nye DSLR modeller
> (Pentax K200D fraregnet) har live view, lyder det usandsynligt at der skulle
> komme "store" Canon modeller uden live view.

Måske for at spare penge på et produkt. Jeg ville hellere betale 3K
mindre og undvære fx.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Per

Dato : 24-01-08 11:16

Det er ærgeligt! Jeg er ellers klar til at købe en ny 5D model.

Fra : AON

Dato : 24-01-08 15:28

> [...]
> http://www.dpreview.com/news/0801/08012404canoneos450dhandson.asp
>
> Det trækker noget ud med 5D mkII, ligesom det gjorde med 1Ds mkIII...

Den er da fin
http://web.canon.jp/imaging/eosd/eosdigital4/index.html

aon

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-01-08 16:46

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
>I overensstemmelse med de seneste troværdige rygter, er der annonceret en
>Canon 450D men ingen afløser for Canon 5D.
> [...]

Det ser ud som en god opgradering til 450D.

Lige som man troede 12mp var den nye "standard" kommer både Pentax og
Samsung med den nye 14,6mp sensor.
http://www.dpreview.com/news/0801/08012312pentaxk20dhandson.asp
http://www.dpreview.com/news/0801/08012412samsunggx20handson.asp

Mvh,
Hans

Fra : Jakob

Dato : 27-01-08 18:34

> Lige som man troede 12mp var den nye "standard" kommer både Pentax og
> [...]

Ja det bliver dæleme spændende at se hvordan de er med hensyn til støj.
Personligt synes jeg det er mordeligt ærgeligt at åbenbart INGEN
producenter vægter hastighed. Det er sygt med det MP race.

Jeg havde MEGET hellere set en pentax 20D, som skød 5-6 fps, en gedigen
skuffelse synes jeg. Fatter ikke helt at 3 fps er blevet standard i de
kredse. Nu kommer casio med et digicam på 60 fps, men slr fabrikanter
kan åbenbart ikke finde ud af det. Ærgeligt.

Venlig hilsen

Jakob