MS Windows
briani 27239
Vista: Backup kan kun skrives til d-drevet
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-01-08 23:44

Hejsa

Når jeg i Vista Home Basic vil benytte den indbyggede facilitet til at
tage backup, så kan jeg kun få lov til at skrive backuppen til d-drevet.
Der er godt nok en knap til avancerede indstillinger, men jeg kan ikke
finde noget sted at definere destinationen.

Men at skrive til d-drevet er ikke en mulighed i dette tilfælde, idet
drevet er en recovery-partition på kun 10 GB (den burde slet ikke være
synlig for Windows, hvis jeg skulle bestemme *)

Er dette by design, eller er der en fornuftig forklaring på, hvorfor man
ikke kan vælge en anden destination? Jeg kan godt se det fornuftige i at
skrive sin backup til en anden disk end system-disken, for hvis den
fejler, så mister man jo det hele. Men når c- og d-partitionerne nu
alligevel ligger på samme fysiske disk, så giver det ikke mening at
tvinge brugeren væk fra c-drevet.

--
Mvh.
/Thomas

*) Vil en recovery til fabriks-indstillinger stadig kunne virke, hvis
jeg skulle finde på at fjerne drev-bogstavet? Det drejer sig om en Dell
Dimension fra sidste år.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-08 01:33

Thomas Lindgaard skrev:

> fejler, så mister man jo det hele. Men når c- og d-partitionerne nu
> alligevel ligger på samme fysiske disk, så giver det ikke mening at
> tvinge brugeren væk fra c-drevet.

Jo. Der er andre fejl der kan forekomme end hardwarefejl.

Jeg kan ikke hjælpe dig. Jeg laver backup uden om Windows
backupprogrammer. Min backup i første led er zipfiler på samme
fysiske harddisk, men et andet logisk drev.

--
Bertel

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 27-01-08 19:15

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jo. Der er andre fejl der kan forekomme end hardwarefejl.

Klart - men jeg synes stadig ikke, at det giver mening.

> Jeg kan ikke hjælpe dig. Jeg laver backup uden om Windows
> backupprogrammer. Min backup i første led er zipfiler på samme
> fysiske harddisk, men et andet logisk drev.

Man kunne f.eks. også have lyst til at tage en Windows-backup til samme
drev og så siden kopiere den andetsteds hen...

--
Mvh.
/Thomas