sætte apache op til et domæne
Fra : Ole Madsen

Dato : 24-01-08 09:04

Hvordan flytter jeg root til et andet biblotek? jeg har fået gratisdns
til at pege på min IP, men hvordan jeg så kan finde root, det ved jeg
ikke, har forsøgt at flytte en index fil ind i mit brugernavn folder, og
i websider folderen som var oprettet fra start af, men intet sker,
stadig den samme apache start side

hvad skal jeg gøre?

Mvh

Ole

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-08 16:27

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> wrote:

> [...]
> ikke, har forsøgt at flytte en index fil ind i mit brugernavn folder, og
> i websider folderen som var oprettet fra start af, men intet sker,

I "gamle" dage(Mac OS X, 10.0 >) skulle man erstatte indexfilen i mappen
Websider(Apachesiden) med sin egen indexfil, så kørte det. Der skulle
ikke lægges noget i brugermappen(bortset fra, at mappen Websider ligger
i brugermappen).

M.

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-01-08 18:14

Morten Lind skrev:

> [...]
> Websider(Apachesiden) med sin egen indexfil, så kørte det. Der skulle
> ikke lægges noget i brugermappen(bortset fra, at mappen Websider ligger

Jeg fandt det selv, man skal bare søge på Documents så finder man den i
system folderen et sted
Men tak for hjælpen alligevel

Mvh

Ole

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-08 17:55

> [...]
> ikke, har forsøgt at flytte en index fil ind i mit brugernavn folder, og
> i websider folderen som var oprettet fra start af, men intet sker,

sudo vi /etc/httpd/httpd.conf
killall -HUP htpd

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-01-08 19:27

Ole Madsen <ole@o-madsen.dk> writes:

> [...]
> ikke, har forsøgt at flytte en index fil ind i mit brugernavn folder,
> og i websider folderen som var oprettet fra start af, men intet sker,

Din egen folder modsvarer http://..../~ole/

Under 10.3 ligger det i /Library/WebServer/Documents

Du kan evt lede efter filen "index.html.en" hvis Apple har møvlet det et
andet sted hen i din OS X.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-01-08 20:34

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Din egen folder modsvarer http://..../~ole/
>
> Under 10.3 ligger det i /Library/WebServer/Documents
>
> Du kan evt lede efter filen "index.html.en" hvis Apple har møvlet det et
> andet sted hen i din OS X.

tak for svaret

Ole