Switch og ISDN spørgsmål
Fra : peet_dk

Dato : 15-07-01 11:17

Switch:

1. har buffern noget at sige?(ved godt hvad det er m.m.) Men ved ikke
fordelen når det er netværk

2. Kan man få et netkort med indbygget 10/100 switch ?

3. Den bedste switch, når det bare er 2 computere der skal kobles sammen?

ISDN:

Jeg skal have BredBånd, og har læst TDC's guide til opsætning, men der har
jeg lagt mærke til at stikket der kommer ude fra er et hun stik
3-polet-rundt, og det der så går fra NT-Boksen er et han 3-polet-rundt stik.
Min ledning (som tdk satte op) går direkte ude fra og ind i NT-boksen, uden
noget stik e.l. Men så skal jeg vel bare købe et han og hun stik hos
telebutikken og "klippe" ledningen over og sætte han og hun på. Så
bredbåndet kan komme på. Er der noget jeg skal passe på mm.?

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Steen Suder

Dato : 15-07-01 17:32

peet_dk wrote:

> Switch:
>
> 1. har buffern noget at sige?(ved godt hvad det er m.m.) Men ved ikke
> fordelen når det er netværk

Ikke det store for et lille net.

> 2. Kan man få et netkort med indbygget 10/100 switch ?

Ja, men jeg husker ikke lige hvad og hvor. De er dog ret dyre.

> 3. Den bedste switch, når det bare er 2 computere der skal kobles sammen?

Smag og behag. Hvad menes der med "bedst"?
Jeg kan li' min Netgear FS108. DLink og HP nævnes også tit.

> [...]
> telebutikken og "klippe" ledningen over og sætte han og hun på. Så
> bredbåndet kan komme på. Er der noget jeg skal passe på mm.?

"If you have to ask..."

Sørg for at skillefilteret får signal direkte "udefra", dvs. før NT'en.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : peet_dk

Dato : 15-07-01 19:12

> Sørg for at skillefilteret får signal direkte "udefra", dvs. før NT'en.

Kan jeg ikke bare købe:

et hunstik, til det der kommer ude fra, og et han stik m. "indbygget" hun
stik til NT boksen.

Også bare koble skillefilteret på det "indbygget" hun stik i den ledning der
går over til NT boksen?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-07-01 08:24

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> skrev i en meddelelse
> Ja, men jeg husker ikke lige hvad og hvor. De er dog ret dyre.

Jeg har en fra LevelOne der har kostet en tusse.
Et kort med 4 switchede porte udadtil og en indadtil

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : peet_dk

Dato : 16-07-01 08:50

jeg har købt en Longshine switch 5 port. 10/100Mbit, det er et meget lille
netværk.. så det er ikk det vilde trafik den skal klare.

--
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b529668$0$94479$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Søren

Dato : 16-07-01 13:25

> [...]
> telebutikken og "klippe" ledningen over og sætte han og hun på. Så
> bredbåndet kan komme på. Er der noget jeg skal passe på mm.?

Sådan her er min sat op, de er loddet sammen.

Mvh Søren