Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400D med standardobjektivet: EF-S 18~
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 19:07

Nu er det nok mig der er for meget amatør og ikke fatter en brik, men jeg
prøver og prøver og lige meget hvad, KAN jeg bare ikke få et blændetal under
5.0.

Har I nogen god forklaring?

På forhånd tak for hjælpen.

/Nick

Fra : akadut

Dato : 23-01-08 19:08

"Nick" <som er super-sej> skrev i en meddelelse
> Nu er det nok mig der er for meget amatør og ikke fatter en brik, men jeg
> prøver og prøver og lige meget hvad, KAN jeg bare ikke få et blændetal
> under 5.0.
>
> Har I nogen god forklaring?

For lang brændvidde.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-08 19:44

"akadut" skrev i meddelelsen...
> For lang brændvidde.

Men den er totalt kold overfor, om jeg stiller den enten helt ind på 55 mm
eller ud på 18 mm... Burde det ikke have givet en forskel så?

/Nick

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 23-01-08 19:50

> Men den er totalt kold overfor, om jeg stiller den enten helt ind på 55 mm
> eller ud på 18 mm... Burde det ikke have givet en forskel så?

Check lige de elektriske forbindelser på objektiv og kamera, på den måde der
står i brugervejledningen. Det kan tænkes der er en fejl på enten objektivet
eller på kameraet, eller på forbindelsen imellem de to. Du kan uden
problemer tage billeder på F3.5 med det objektiv. det kræver bare du
indstiller til 18mm.

PS. Stil lige kameraet på "M" og prøv en gang mere. Nulstil evt. kamera
indstillingerne via menuen.

/Anja