MS Windows
briani 27239
Fjernsupportproblemer
Fra : bbk

Dato : 23-01-08 09:15

Hej, jeg har problemer med fjernsupport. Når nogen beder om min hjælp, kan
jeg næsten være sikker på, at jeg ikke kan forbinde (over internet, ikke
samme netværk). Jeg får en fejlmeddelelse, der siger noget i stil med
"navnet på computeren eksisterer ikke". Jeg har forsøgt mange ting, herunder
at give ubegrænset adgang til begge netværk, at slukke alle andre computere
på begge netværk end dem, der skal tale sammen og ændre navn på begge
computere. Enkelte gange får jeg forbindelse, men jeg kan ikke se noget
system i det.
Nogen der kan hjælpe?

/Bo

Fra : JSH [9800]

Dato : 23-01-08 09:52

Hej
Jeg har tidligere også haft store problemer, men er begyndt at bruge dette
program.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Nu kører det bare!

Nem installation uden administrations-rettigheder
Der er ikke brug for administrations-rettigheder til installationen. Start
blot programmet – og du er i fuld gang.

Fra : Chano Andersen

Dato : 23-01-08 12:56

bbk wrote:
> Hej, jeg har problemer med fjernsupport. Når nogen beder om min hjælp, kan
> jeg næsten være sikker på, at jeg ikke kan forbinde (over internet, ikke

Det er et meget sjovt problem, og årsagen skyldes at den du forsøger at
forbinde til, sidder bag en NAT router, dette kan fjernsupport ikke
håndtere, hvorfor den bare smider LAN IP'en i filen. Du kan rette filen
til, hvis der er hul igennem routeren (Mener det er port 3389 TCP), hvis
du bruger MSN Messenger til at initiere er dette dog ikke en mulighed.

> computere. Enkelte gange får jeg forbindelse, men jeg kan ikke se noget
> system i det.
> Nogen der kan hjælpe?

Prøv med logmein. Det kræver lige at du får installeret en klient på
PC'en der skal fjernstyres, men herefter skulle det være nemt og lige
til, at administrere. Jeg bruge det selv når jeg skal hjælpe, rundt
omkring. Jeg har haft held til at hente en MSI installer fra logmein,
som selv installere programmet, og tilføjer det til min konto, jeg har
også været ude for at den ikke har virket.

LogMeIn findes på www.logmein.com

Alternativt kan der installeres hamachi på begge PC'ere, hvis hamachi
startes FØR man forsøger med fjernsupport, så smider Windows hamachi
IP'en med i filen, og derefter virker fjernsupport korrekt.

- Chano Andersen.