Hvad skal jeg beslutte mig for .. Macbook
Fra : J.K.Arning

Dato : 22-01-08 12:49

Nu har jeg i en time siddet og stirret på specs for Macbook 13"

Med udgangspunkt i de 2 hvide, standart uden tilvalg, hvilken skal jeg
vælge?

Jeg er bedøvende ligelgad med forskelllen i hastighed på 2.0 og 2.2
120 GB er selvfølgeligt mere en 80, den er ikke til at komme uden om.
DVD brænder kan jeg ikke helt se hvad jeg skal med, bruger det ikke
idag og mangler det ikke.

Undervurderer jeg forskellen på de 2 processorer?

Maskinen skal bruges til alt det almindelige, der skal XP på vedsiden
af OSX, 15 GB til XP er rigeligt.
Er OSX generelt pladskrævende?

Er mer prisen givet godt ud?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-01-08 21:36

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Er mer prisen givet godt ud?

Ikke for dig - lyder det til.

--
Mvh Martin

Fra : Lyrik

Dato : 23-01-08 01:00

Den 22.01.2008 kl. 20:49 skrev J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com>:

> [...]
>
> Undervurderer jeg forskellen på de 2 processorer?
>
> Maskinen skal bruges til alt det almindelige, der skal XP på vedsiden

Du kunne jo også overveje MacMini. 2.0 GHtz versionen har flere fordele!
Det står ikke i shoppen, så man skal lede efter de tekniske specs, men den
har DVD-brænderdrev og medfølgende DVI og VGA skærmtilslutningskabler.
Man kan bruge en ekstern skærm efter eget ønske. Måske din eksisterende PC
skærm. Og du kan jo anskaffe et Apple tastatur for helhedens skyld.:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723681&node=home/shop_mac/family/mac_mini

120 Giga Harddrive! Og en pris på 5999,-.

Den kan jo også bruges som HTPC hvor den jo fordi den er uden skærm ikke
fylder noget i forbindelse med TV. Alt kan du afspille i High Definition
på dit TV. Det er den der giver mest for pengene.
Så kan du også få en ordentlig skærm. Den er mere bærbar end en
bærbar.- Batteridrift selvfølgelig.(Har selv en MackBook)

Specs midt 2007:
http://support.apple.com/specs/macmini/Mac_mini_Mid_2007.html

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Brian Christensen

Dato : 23-01-08 00:12

On Jan 22, 8:49 pm, "J.K.Arning" <jesper.arn...@gmail.com> wrote:
> Undervurderer jeg forskellen på de 2 processorer?

Jeg tror heller ikke der er den store forskel på 2.0 og 2.2. Så det du
skal afgøre om du kommer til at mangle er den ekstra plads og DVD-
brænder.

> Maskinen skal bruges til alt det almindelige, der skal XP på vedsiden
> af OSX, 15 GB til XP er rigeligt.
> Er OSX generelt pladskrævende?

Nej, OS X fylder ikke mere end en Windows XP - du skal bare huske at
fravælge alle overflødige printerdrivere og sprog under
installationen.

> Er mer prisen givet godt ud?

Hmm... Personligt vil jeg nok købe den lille og så bruge pengene på
noget ekstra RAM og måske en USB/FireWire disk.

mvh
Brian

Fra : iSteen

Dato : 23-01-08 16:35

Brian Christensen <brian@c-network.dk> wrote:

> Hmm... Personligt vil jeg nok købe den lille og så bruge pengene på
> noget ekstra RAM

Dette valg afgiv jeg ordre på i går.
Den lille MB med ekstra plads på HD + 1 ekstra GB RAM
DVD-brænder har jeg ikke behov for, og om det er 2 eller 2,2 Ghz tror
jeg ikke flytter ret meget.

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-01-08 02:19

On 23 Jan., 08:11, Brian Christensen <br...@c-network.dk> wrote:

> Hmm... Personligt vil jeg nok købe den lille og så bruge pengene på
> noget ekstra RAM og måske en USB/FireWire disk.

Det var lige det der var min tanke.

Det bliver nok løsningen. Tak for hjælpen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-01-08 13:22

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Det var lige det der var min tanke.
>
> Det bliver nok løsningen. Tak for hjælpen.

Og skulle harddisken blive for lille, er den nem og billig at skifte ud
med en større. Men husk nu det ekstra RAM. Det hjælper en del, og det
koster ikke meget som efterkøb.
--
Henrik Münster
Esbjerg