Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Råd vedr. Nikon F80
Fra : BJ

Dato : 15-07-01 08:07

Hejsa
Jeg skal købe et alm. kamera til min søster Efter grundig surf og
gennenlæsning af diverse tekster på nettet er jeg nået til den konklussion
at det nok skal være et Nikon F80 (det er den rettet prisklasse).

Har jeg ret - at det er det bedste kamera til omkring 4500 kr. Eller har jeg
overset noget

Hilsen Bo

Fra : Kim Østrup

Dato : 15-07-01 09:59

Hej Bo

BJ <bo@pc.dk> skrev i en news:9irfba$2s9p$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> at det nok skal være et Nikon F80 (det er den rettet prisklasse).
>
> Har jeg ret - at det er det bedste kamera til omkring 4500 kr. Eller

Om F80 er bedre end Eos30 tør jeg simpelthen ikke skrive noget om - og i
sidste ende har det jo også kun at gøre med hvilke features man har brug
for. F80 har imo de features som man oftest har brug for og så giver det
adgang til et efter min mening rigtig godt objektivprogram.

Om F80 er et almindeligt kamera, som jo er det du skal købe ved jeg
ikke - men er det et spejlrefleks man ønsker, så er det da almindeligt -
men det er jo ikke et P&S.

Skulle jeg købe i den prisklasse ville jeg vælge et F80

Besøg iøvrigt www.nikonians.com og læs en masse om Nikon og F80.

Mvh

Kim

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-07-01 10:14

Hej Bo,

> [...]
> at det nok skal være et Nikon F80 (det er den rettet prisklasse).
>
> Har jeg ret - at det er det bedste kamera til omkring 4500 kr. Eller har

Hvilket niveau er din søster på og hvad skal hun bruge kameraet til?
Har hun selv objektiver eller skal de/det være med i de 4500,-?

Hilsen
Kenneth

Fra : BJ

Dato : 15-07-01 10:24

> Hvilket niveau er din søster på og hvad skal hun bruge kameraet til?
> Har hun selv objektiver eller skal de/det være med i de 4500,-?

Hun arbejder som layouter for et dameblad. Tager engang imellem nogle
billeder som bladet kan bruge. Jeg vil nok kalde hende semiprof.
Nikon F-80 schwarz 3,3-5,6/28-80 komplett (fra
http://www.technikdirekt.de/english/). Med objektiv unt alles...... Pris
4.400 kr
Hun har ingen objektiver - bruge det (28-80) der følger med, i første
omgang.

Hilsen Bo