Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon flash
Fra : Kim S

Dato : 20-01-08 20:47

Jeg har fået en Canon 420EX, som jeg har prøvet på mit Canon
400d.
Flashen blitzer som den skal når jeg tager et billede, men billederne
ser grangivelig ud som om der ingen blitz er brugt.
Hvad kan problemet være, eller passer den bare ikke til et 400d ?
Har osse en 430EX, og den kører som den skal.

Mvh, Kim

Fra : HCS [4000]

Dato : 20-01-08 22:30

430EX skal passe til et 400D

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : akadut

Dato : 20-01-08 22:45

Og vand er vådt.

Fra : Kim S

Dato : 21-01-08 09:18

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> 430EX skal passe til et 400D

Øhh... Ja. Jeg skriver jo osse at 430EX'eren kører som den skal,
men at jeg ikke kan få 420'eren til at fungere..

Mvh, Kim

Fra : Pico

Dato : 20-01-08 22:54

Kim S wrote:
> [...]
> Hvad kan problemet være, eller passer den bare ikke til et 400d ?
> Har osse en 430EX, og den kører som den skal.

fra Canons side om 400d:
Flash :
Canon Speedlites (220EX, 380EX, 420EX, 430EX, 550EX, 580EX,
Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Twin Lite MT-24EX, Speedlite Transmitter
ST-E2)

Du har nok ikke fået stillet flashen rigtig ?
Står den i rigtig mode, lukkegardin osv.
Kan du ikke bruge brugsanvisningen til din 430? der er vel ikke den helt
store forskel.
--
MVH
Pico

begin 666 f3f0f0.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``//P\ ```"'Y! ``````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

begin 666 white.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! ``````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Mogens Hansen

Dato : 20-01-08 23:06

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Hvad kan problemet være, eller passer den bare ikke til et 400d ?

Den burde bestemt virke.
Lyser E-TTL lampen ?
Har du sat den lille kontakt som sidder lige over flash skoen til "OFF" (den
anden position er "SLAVE") ?

Jeg har en 420EX som virker fint på bl.a. 1Ds mkII, som også er et ETTL II
kamera.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim S

Dato : 21-01-08 09:24

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (den anden position er "SLAVE") ?
>
> Jeg har en 420EX som virker fint på bl.a. 1Ds mkII, som også er et ETTL II

Ja, E-TTL lyser, og kameraet stiller sig på 1/60 når blitzen er på,
så den registrerer blitzen. Blitzen udlader når billedet tages.
Men blitzen blinker i dioden 50 uanset hvilken brændvidde kameraet
står på.

Mvh, Kim

Fra : Mogens Hansen

Dato : 21-01-08 10:16

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> [...]
> så den registrerer blitzen. Blitzen udlader når billedet tages.
> Men blitzen blinker i dioden 50 uanset hvilken brændvidde kameraet

Ok.

Givet at din 430EX virker som du forventer, må man antage at dit kamera
fungerer.
Det lyder derfor for mig som om din 420EX er defekt. Prøv at tage et stykke
viskelæder og rens de 5 kontakter på flash-skoen.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kim S

Dato : 21-01-08 13:34

> [...]
> Det lyder derfor for mig som om din 420EX er defekt. Prøv at tage et
> stykke viskelæder og rens de 5 kontakter på flash-skoen.

Er gjort, uden nogen forbedring....
Kameraet registrerer at blitzen er klar (1/60"), blitzen registrerer
at jeg stiller på zoom, og blitzen fyrer af når billedet tages.
Men billedet er buldermørkt, som om blitzen ikke er i sync med
kameraet.

Mvh, Kim

Fra : E.M.

Dato : 21-01-08 16:46

> [...]
> at jeg stiller på zoom, og blitzen fyrer af når billedet tages.
> Men billedet er buldermørkt, som om blitzen ikke er i sync med

Lidt det samme problem har jeg med min 580EX (20D) jeg løser det ved at
skrue op for flashen (+ 1-2) men jeg ved ikke om du kan gøre det samme med
420EX, hvis du kan så prøv det, Canon flash har generelt en tendens til at
underbelyse en smule.

Mvh. E.M.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-01-08 11:14

> [...]
> Hvad kan problemet være, eller passer den bare ikke til et 400d ?
> Har osse en 430EX, og den kører som den skal.

Hej

Det er vel ikke en Canon 420 EZ og ikke en EX du har fået fat i, da den vil
opføre sig som beskrevet!

Langgaard

Fra : Kim S

Dato : 21-01-08 13:34

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i meddelelsen

> Det er vel ikke en Canon 420 EZ og ikke en EX du har fået fat i, da den
> vil opføre sig som beskrevet!

Det er en 420EX.

Mvh, Kim