Foto
IBM760 5420
Teil 3020
card error
Fra : Peter Holm

Dato : 20-01-08 19:31

hejsa

efter en 'memory card error' i mit ixus 70 som krævede 3 formats før den
igen ville kendes ved kortet er der nu kun 1.8GB til rådighed på kortet som
ellers er 4GB. Det er et SD kort.

Hvordan formatter jeg det, så jeg igen har 4GB?
Det virker desuden som om, at der kun skrives meget langsom til kortet når
det sidder i kameraet. Meget sløv til at gemme selv 5 sek. video.

Mvh
Peter

Fra : Leif Langgaard

Dato : 20-01-08 19:48

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker desuden som om, at der kun skrives meget langsom til kortet når
> det sidder i kameraet. Meget sløv til at gemme selv 5 sek. video.

Du formaterer vel i kameraet?

Langgaard

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-08 19:54

> [...]
> Det virker desuden som om, at der kun skrives meget langsom til kortet når
> det sidder i kameraet. Meget sløv til at gemme selv 5 sek. video.

Nu kender jeg ikke lige 70'eren, men Ixus 50 og Powershot 720IS (som jeg
begge har) har mulighed for at sætte hak ved "Low level format".
Og så gør den nøjagtigt det - og hvis det ikke hjælper står du desværre med
et defekt kort - så håber jeg bare at du har gemt kvitteringen, for det skal
byttes.
Hvis du prøver at formattere det via en pc (kan70'eren ikke køre "Mass
storage compliant" - altså at SD-kortet i kameraet ses som et selvstændigt
drev i stifinderen uden Canons programmer og drivere installeret ?) UDEN at
vælge "hurtig formattering" og derefter køre en fuldstændig fejlsøgning i
stifinderen og den medtode finder hele kortet skal du huske at formattere
det i kameraet igen. Der er forskelle i Window's og kameraets formattering.

Hmmm - håber du forstår ovenstående....ellers skriv igen, så skal jeg prøve
at beskrive det step for step

--
Jesper Hedegaard

Suzuki Svage når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Peter Holm

Dato : 20-01-08 20:16

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> forskelle i Window's og kameraets formattering.
> Hmmm - håber du forstår ovenstående....ellers skriv igen, så skal jeg

jeg har fomattet både på normal og low i kameraet. I første omgang kunne jeg
slet ikke formatte på normal og var tvunget til at vælge low level.
I windows kan jeg ikke få lov at formatte - den melder fejl kort efter tryk
på format.
Har prøvet at scanne med Getdataback, men den kan heller ikke li kortet -
finder fejl i alle sector.

Er der noget i dit forslag jeg ikke har prøvet? Kan ikke helt gennemskue
forskellene.

Så længe fejlen er på kortet og ikke kameraet er jeg nogenlunde tryk. Kortet
er købt hos Midtdata og mon ikke bare de ombytter.

Mvh
Petre

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-01-08 21:08

> [...]
>
> Så længe fejlen er på kortet og ikke kameraet er jeg nogenlunde tryk.
> Kortet er købt hos Midtdata og mon ikke bare de ombytter.

Hej Peter

Næh - du har vist ikke overset noget - lyder som om kortet skal til en lille
ombytter.
Det kan da godt være at flash-ram ikke har nogle sårbare, mekaniske dele -
men hvis rammen er defekt er vi vist ikke kommet længere end hvis en
harddisk er det