Kolonner og clear: both
Fra : Fister

Dato : 04-01-08 20:37

Hejsa

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få styr på nedenstående design? Jeg
vil gerne have div.page-another-container placeret lige under (25 pixels)
de tre midter-kolonner. Derfor har jeg efter anbefaling lavet en div.clear
med clear: both, da div.page-another-container ellers kun ville positionere
sig i forhold til den midterste af de tre midterkolonner. Anvendelsen af
clear: both giver dog problemer med de yderste kolonner (left- og right-column),
da div.page-another-container bliver positioneret under disse og ikke de
tre midter-kolonner. Håber det gav mening

http://www.bullamanka.dk/test.html

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
   <head xmlns="">
      <title>Test</title>
body
{
   margin: 10px 0 10px 0;
   padding: 0;
   text-align: center;
}

#page
{
   background-color: #FFFFFF;
   margin: 0 auto;
   text-align: left;
   width: 740px;
}

#page-left-column
{
   background-color: #E2E2E2;
   float: left;
   height: 300px;
   width: 200px;
}

#page-center-column
{
   margin: 0 210px 0 210px;
}

#page-right-column
{
   background-color: #E2E2E2;
   float: right;
   height: 300px;
   width: 200px;
}

#page-center-column-left-column
{
   background-color: #B9B9B9;
   float: left;
   width: 100px;
}

#page-center-column-right-column
{
   background-color: #B9B9B9;
   float: right;
   width: 100px;
}

#page-center-column-center-column
{
   background-color: #E2E2E2;
   margin: 0 110px 0 110px;
   width: 100px;
}

#page-another-container
{
   background-color: #D9D9D9;
   height: 100px;
   margin-top: 24px;
}

#clear
{
   clear: both;
   padding-top: 1px;
}
   </head>
            left
            right
                  left left left left left left left left left left left left left left
left left left left left left
                  right right right right right right right right right right right right
right right right right right right right right
                  center center center
                  another

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-01-08 22:45

Fister skrev:
> [...]
> yderste kolonner (left- og right-column), da div.page-another-container
> bliver positioneret under disse og ikke de tre midter-kolonner. Håber

Næh. Ikke hvis vi ikke får en side at at se
på en offfentligt tilgængelig webserver.

Der er ikke mange der har lyst til at klippe kode-
stumper ud af en post for at forsøge at genskabe
dine problemer.

Det kan være mine artikler om float-layouts
kan hjælpe dig på vej:

http://webdesign101.dk/layout/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Fister

Dato : 04-01-08 22:57

Hello Jørgen,

> Næh. Ikke hvis vi ikke får en side at at se
> på en offfentligt tilgængelig webserver.
> Der er ikke mange der har lyst til at klippe kode- stumper ud af en
> post for at forsøge at genskabe dine problemer.

Ehm. Jeg skrev et link til siden i mit indlæg.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-01-08 23:20

Fister <nej@tak.dk> skrev :

>Ehm. Jeg skrev et link til siden i mit indlæg.

Hvorfor så en alenlng opremsning af sidens kode?

Det gør, at man let overser linket, men blot tænker, Åh nej.

Vi kan jo så selv koden på siden.

Iøvrigt tilhører domænet tak.dk dig eller ønsker du blot at nogle
andre får den spam, som var tiltænkt dig?
--
Kerim

Fra : Fister

Dato : 04-01-08 23:45

Hello Kerim,

> Hvorfor så en alenlng opremsning af sidens kode?

Fordi jeg troede at der måske var nogen som hellere ville se koden her, men
ved nærmere eftertanke kan jeg godt se, at jeg kunne have nøjes med at skrive
linket.

> Iøvrigt tilhører domænet tak.dk dig eller ønsker du blot at nogle
> andre får den spam, som var tiltænkt dig?

Det er taget til efterretning og rettet.

Beklager mine fejltrin, men er ikke garvet i nyhedsgruppeuniverset.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-01-08 14:46

Fister skrev:
> Hello Jørgen,

> Ehm. Jeg skrev et link til siden i mit indlæg.

Ja, og jeg er beviset på Kerims udsagn.

Som jeg ser din testside ønsker du et tre-
spaltet layout inde i et trespaltet layout
hvor sidefoden følger de ydre tre spalter.
Så det er det, du skal lave. Start med
et almindeligt trespaltet layout inklusive
sidehoved, eksklusive sidefod.

Put så dette ind i et midtersspalten i
et nyt trespaltet layout eksklusive sidehoved,
inklusive sidefod.

Det ser sådan ud:
http://webdesign101.dk/x/3colfloat_usenet.html

Jørgen Farum Jensen