URL-forward... hvilken HTML-kode
Fra : carjuth@gmail.com

Dato : 02-01-08 03:57

Hej!
Er slet ikek den store HTML-kodedreng... så må lige ty til hjælp
her...

Når folk klikker ind på www.callisto.dk - skal en kode få brugeren
over på www.ravplux.dk/callisto
Hedder det ikke en URL-forward? Hvilken kode skal jeg bruge?
Der er noget med at man kan få det til at se ud som om man stadig er
på den oprindelige side (selv om man er hoppet over på en ny side)
Hedder vist nok frame!

Kan I hjælpe mig med koden

Hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-01-08 13:05

<carjuth@gmail.com> wrote in message
[...]

----------

Lav f.eks. en asp-side med følgende indhold:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<head>
<title>Untitled Document</title>
</head>

<% response.redirect ("www.ravplux.dk/callisto") %>

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-08 13:22

Christian R. Larsen skrev:

> Lav f.eks. en asp-side med følgende indhold:

Du giver ham asp-kode, men du kan se at det
er lavet i php

De fleste metoder kan findes på
http://html-faq.dk/1013.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-01-08 14:30

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Du giver ham asp-kode, men du kan se at det
> er lavet i php

Ja, hvis jeg kigger ... -:)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-08 14:58

carjuth@gmail.com wrote:

> Hedder det ikke en URL-forward?

Den sædvanlige betegnelse er Redirect.

> Hvilken kode skal jeg bruge?

Det har Allan allerede givet svar på, så jeg vil undlade at gentage.

> Der er noget med at man kan få det til at se ud som om man stadig er
> på den oprindelige side (selv om man er hoppet over på en ny side)
> Hedder vist nok frame!

Det er en løsning, der ikke kan anbefales.

Brugerne har 'krav på' at kunne se, hvor de er i verden.

Man kan ikke linke til eller bogmærke en side, der er framed.

Er det andres sider, man framer, er det direkte ulovligt.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 02-01-08 15:06

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> Er det andres sider, man framer, er det direkte ulovligt.

Kan sagtens følge dig og støtter det 100%, men findes der en egentlig lov
for det?

--
Thrane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-08 15:17

Thrane wrote:

> Kan sagtens følge dig og støtter det 100%, men findes der en egentlig
> lov for det?

Så vidt jeg husker, er nogen blevet idømt bødestraf og pålagt at ophøre med
framing, så en lovgivning må formodes at være gældende. Det har nok haft
noget at gøre med bedrageri, idet man foregiver at være indehaver af en
andens side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-08 16:48

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med framing, så en lovgivning må formodes at være gældende. Det har nok
> haft noget at gøre med bedrageri, idet man foregiver at være indehaver af

OK! Jeg havde forstået det, som om begge sider var Carstens egne, og så er
det vel op til ham selv, om han vil sagsøge sig selv.
Men ellers er jeg fuldstændig enig.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-08 23:16

Philip Nunnegaard wrote:

> OK! Jeg havde forstået det, som om begge sider var Carstens egne,

Den mulighed har jeg slet ikke udelukket og er det tilfældet, vil der vel
ikke være nogen, der 'kommer efter ham'. Jeg skrev jo netop at:

<citat>
Er det andres sider, man framer, er det direkte ulovligt.
</citat>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-08 21:52

Den 02-01-08 15.05 skrev Thrane følgende:

> Kan sagtens følge dig og støtter det 100%, men findes der en egentlig lov
> for det?

Ja, det fremgår af Ophavsretsloven.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-08 23:17

Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, det fremgår af Ophavsretsloven.

Jeg ved ikke, om den kan bruges lige her, man har jo ikke kopieret noget.
Men ærligt er det bestemt ikke, hvis man framer andres sider.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-08 23:53

On Wed, 2 Jan 2008 23:17:11 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

[>>> Er det andres sider, man framer, er det direkte ulovligt.]

> Jeg ved ikke, om den kan bruges lige her,

Heller ikke jeg. Jeg har på given foranledning ikke kunnet finde nogen dom

> man har jo ikke kopieret noget.

Det synes jeg man har. Man har publiceret en andens arbejde som om det var
ens eget. At man ikke fysisk har kopieret materialet over på sin egen
server, men snylter på rettighedshaverens, må vel være irrelevant eller
endda skærpende ...

Men det kan de skarpe hoveder ovre i juragruppen måske svare på - hvis
nogen sku' ha' lyst til at lægge problemet derover.

> Men ærligt er det bestemt ikke, hvis man framer andres sider.

Det er vi enige om.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-08 10:53

Den 02-01-08 23.52 skrev Peter Loumann følgende:

> Det synes jeg man har. Man har publiceret en andens arbejde som om det var
> ens eget.

Og det er netop der, Ophavsretsloven kommer ind i billedet. Man må ikke
publicere andres værker uden tilladelse. Samtidig kan det være et
problem, hvis siden fremstår som ens egen, for ophavshaver har krav på
at blive krediteret for sit værk.

Og endelig kan der være tale om at "stjæle" båndbredde, men så skal vi
over i en anden lov.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-01-08 22:38

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> writes:

> [...]
> framing, så en lovgivning må formodes at være gældende. Det har nok haft
> noget at gøre med bedrageri, idet man foregiver at være indehaver af en

Næppe bedrageri, med mindre man forsøger at franarre nogen penge.
Almindelig ophavsretslov skulle være tilstrækkeligt.

/L

Fra : carjuth@gmail.com

Dato : 02-01-08 13:12

> De fleste metoder kan findes påhttp://html-faq.dk/1013.asp

Tak jeg bruger:
en_side.html">

Jeg vil gerne frame...
Begge sider er mine, så det er ikke ulovligt.

Er det teknisk muligt at frame med html ???

Hilsen
Carsten

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-01-08 21:24

<carjuth@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det teknisk muligt at frame med html ???

<frameset rows="*">
<frame name="dethele" src="http://www.ravplux.dk/callisto">
</frameset>

http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-01-08 23:20

carjuth@gmail.com wrote:

> Jeg vil gerne frame...
> Begge sider er mine, så det er ikke ulovligt.

Fint nok. Philip gav dig koden, men overvej alligevel, om du ikke træder
dine brugere over tæerne, hvis de uden at vide det sendes et andet sted hend
end de tror.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 04-01-08 09:53

<carjuth@gmail.com> wrote in message
>Jeg vil gerne frame...
>Begge sider er mine, så det er ikke ulovligt.

Nej, men det er ikke det primære spørgsmål her. Dels vil nogle browsere
komme med en advarsel, når du framer mellem to domæner. Dels er det i strid
med god skik og brug for webdesign.

Fra : Svend Kjær

Dato : 17-01-09 23:58

wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej!
> Er slet ikek den store HTML-kodedreng... så må lige ty til hjælp
> her...
Hej Carsten
Her er en kode jeg har brugt mange gange:

content="Html,forward,hjemmeside, frame"><meta name="Description"
content="htmlforward"></head><frameset rows="100%,*" border=0
frameborder=0 framespacing=0 framecolor="#000000"><frame
src="http://www.minhjemmeside.dk"
name="thepage"></frameset><NOFRAMES>This site uses frames, if your
browser does not support them click <A
href="http://www.html.dk">here

Hilsen
Svend Kjær

> [...]
er
> på den oprindelige side (selv om man er hoppet over på en ny side)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-09 17:36

Svend Kjær wrote:

> Her er en kode jeg har brugt mange gange:

Tror du, at Carsten læser dit svar på et spørgsmål, han stillede for mere
end 1 år siden?

> <frameset rows="100%,*" border=0
> frameborder=0 framespacing=0 framecolor="#000000"><frame
> src="http://www.minhjemmeside.dk"
> name="thepage"></frameset

Uha, uha. Her sidder vi erfarne folk og bruger oceaner af tid på at forklare
det uhensigtsmæssige i frames:

http://www.html-faq.dk/2009.asp

.... og så foreslår du alligevel at bruge den forældede teknik.

Erik Ginnerskov