Er det virkelig en IE6-bug?
Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-07 23:32

Jeg sidder lige med http://vebel.dk/handle.asp i IE6,
og der sker noget mærkeligt i min <li> og den orange
pil som jeg har brugt som baggrund.

Første gang jeg loader siden, kommer næsten alle
pilene, men så snart jeg bevæger musen hen over et
menupunkt, forsvinder de, men KUN i IE6.

Det mærkelige er at hvis jeg lægger en <a href> ind i
<li>'en, er der ingen problemer, se for eksempel
http://vebel.dk/links.asp

Fænomenet kan også ses på http://totalvalidator.com,
den viser fuldstændig samme problem.

Er det mig der har overset noget?

PS: Tekst og design på siden er ikke færdigt, og det er
ikke det der skal debatteres - det er KUN omtalte fejl.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-12-07 23:55

"Allan Vebel" skrev...

> Første gang jeg loader siden, kommer næsten alle
> pilene, men så snart jeg bevæger musen hen over et
> menupunkt, forsvinder de, men KUN i IE6.
(...)
> Er det mig der har overset noget?

Formodentlig ikke.
http://www.positioniseverything.net/explorer/ie-listbug.html

Hovedsiden beskæftiger sig med bugs i alle browsere:
http://www.positioniseverything.net/

Har selv bogmærket den for lang tid siden, da det er den mest udførlige
omkring bugs, jeg har kunnet finde.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-12-07 00:14

Rune Jensen skrev:

> http://www.positioniseverything.net/explorer/ie-listbug.html

Den siger bare ikke noget om baggrundsbilleder på
liste-elementer.

Er der virkelig ingen der er stødt på det problem før?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-12-07 09:14

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Den siger bare ikke noget om baggrundsbilleder på
> liste-elementer.
>
> Er der virkelig ingen der er stødt på det problem før?

Det opstår ved både baggrundsfarve og image eller begge, og det står der for
så vidt også "(IE doesn't mind if you set a background image, a color, or
even both; they'll all disappear.)".. Prøv at tage vinduet fra et andet
program og køre over siden, så kan man "male" baggrunden".

Læs_ " Some other strange effects this bug produces are scroll and window
painting. This is where the act of scrolling or moving a window over a color
background will "paint"

Det gælder for både liste-elementer og definition list.

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-12-07 12:15

"Rune Jensen" skrev...

> Det opstår ved både baggrundsfarve og image eller begge

....og den bliver trigget af en position absolute i #indhold.

Bare fjern den, så virker det. Eller brug en af fixene fra linket.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-12-07 15:18

Rune Jensen skrev:

> ...og den bliver trigget af en position absolute i
> #indhold.

Du mener position:relative;

> Bare fjern den, så virker det.

Jeg skal netop bruge den til at placere en element
med position:absolute; nede i højre hjørne.

> Eller brug en af fixene fra linket.

Jeg har løst det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-12-07 04:21

"Allan Vebel" skrev...

> Du mener position:relative;

Jep

> Jeg skal netop bruge den til at placere en element
> med position:absolute; nede i højre hjørne.

Det kan jeg se. Ja den vil nok være svær at lave med andet end position. Kan
da være, jeg skulle studere position lidt nærmere.

MVH
Rune Jensen