Undgå advarsel om blokeret ActiveX i
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-07 17:56

Er det muligt at undgå den gule bjælke med en advarsel om en blokeret
ActiveX i IE6? Det er helt fint, at objectet blokeres, jeg vil bare
undgå, at advarslen vises.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-12-07 23:59

Kim Ludvigsen wrote:
> Er det muligt at undgå den gule bjælke med en advarsel om en blokeret
> ActiveX i IE6? Det er helt fint, at objectet blokeres, jeg vil bare
> undgå, at advarslen vises.

Advarslen kommer, når du går ind på en side, der fordrer at ActiveX er
installeret. Skal du undgå på egen installation, skal du nok spørge i en
gruppe, der omhandler browsere og Microsoft - det har ikke rigtig noget med
fremstilling af html og css at gøre.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-07 01:04

Den 08-12-07 23.59 skrev Erik Ginnerskov følgende:

> [...]
> gruppe, der omhandler browsere og Microsoft - det har ikke rigtig noget med

Det var for at undgå, at advarslen kommer hos besøgende på en
hjemmeside. Advarslen kommer også selvom, ActiveX er installeret.
Problemet er den måde ActiveX aktiveres på. Hvis det aktiveres med en
classid, så er der ingen advarsel, men hvis det aktiveres med en
mime-type, så kommer advarslen.

Jeg sad og rodede med <object> til at starte multimedia. Meningen er at
lave en side med hjælp til validerende indsættelse af multimedia.
<object> har fallback, men problemet er, at IE6 ikke forstår at stoppe,
hvorfor den også forsøger at afvikle fallback-koden. Og fallback-koden
udløser advarslen.

Jeg har fået løst problemet med en conditional comment, som du kan se i
tråden "Conditional comment i en tag".

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-12-07 01:10

Kim Ludvigsen wrote:

> Det var for at undgå, at advarslen kommer hos besøgende på en
> hjemmeside. Advarslen kommer også selvom, ActiveX er installeret.

OK, så har jeg bare misforstået problematiken.

> [...]
>
> Jeg har fået løst problemet med en conditional comment, som du kan se
> i tråden "Conditional comment i en tag".

Ud fra den beskrivelse var cc også min første indskydelse til en løsning, så
det er nok den rigtige måde. :)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk