Conditional comment i en tag
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-07 17:08

Er det ikke muligt at lave en conditional comment i en tag?

Jeg har forsøgt at forhindre IE6 at læse indholdet i en tag, men når
Firefox støder på commenten, hopper den ud af taggen.

Eksempel:

<object
<!--[if lt IE 7]>
></object><![endif]-->
data="lyd.mp3">
</object>

Det resulterer i, at Firefox skriver: "data="lyd.mp3">

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-12-07 21:46

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Er det ikke muligt at lave en conditional comment i en tag?

Nej.

> Jeg har forsøgt at forhindre IE6 at læse indholdet i en tag, men når
> Firefox støder på commenten, hopper den ud af taggen.

Det er fordi det ikke er tilladt at begynde en HTML-kommentar
*inde i* et tag.

> Eksempel:
>
> <object
> <!--[if lt IE 7]>
> data="lyd.mp3">
> </object>
>
> Det resulterer i, at Firefox skriver: "data="lyd.mp3">

Der er desværre ikke en <![if !IE]> der validerer.

/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-12-07 21:53

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> writes:

> Der er desværre ikke en <![if !IE]> der validerer.

Det tager jeg så i mig igen. Man kan skrive:
<!--[if !IE]>-->
<object data="lyd.mp3">
<!--<![endif]-->
Det kan være det kan bygges sammen til noget der virker.

/L

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-07 22:28

Den 04-12-07 21.52 skrev Lasse Reichstein Nielsen følgende:

> Det tager jeg så i mig igen.

Jep, det virker som en almindelig kommentar i validatoren og alle andre
browsere end IE.

> Man kan skrive:

Smukt! Jeg var ikke klar over, at der fandtes en NOT-funktion i
conditional comment. Stort tak!

Fra : Martin

Dato : 05-12-07 20:52

Kim Ludvigsen wrote:

> Smukt! Jeg var ikke klar over, at der fandtes en NOT-funktion i
> conditional comment. Stort tak!

Der findes ikke en ELSE vel?
Ser nu nok lidt pænere ud end