div position... bund problem
Fra : Simon

Dato : 30-11-07 16:56

www.takeoverthe.net

mit problem er den sorte div box i bunden, lige nu snyder jeg og
skriver bare top=0. men det er ikke holdbart... hva' skal jeg
skrive for den i bunden uden at min scroll kommer frem.. ?

#low{
position: absolute;
width: 100%;
height: 22px;
z-index: 1;
left: 0;
top: 1;
right: 0;
bottom: 0;
background-color: #000000;
      }

plus at når man har skrev en besked i kontakt formen, og den går
videre for at fortæle at den er sendt,, forsvinder div'en i
bunden...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 30-11-07 17:30

"Simon" <99sija99@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> plus at når man har skrev en besked i kontakt formen, og den går
> videre for at fortæle at den er sendt,, forsvinder div'en i

Ikke holdbart kan vist godt beskrive det.
Der findes validatorer som du kan bruge.

http://validator.w3.org/ til HTML, og
http://jigsaw.w3.org/css-validator/ til css.
Jeg har ikke checket din side - men din css, validerer i hvert fald ikke.

Du har left, top, right og bottom uden angivelse af enheder. De vil
formentlig blive ignoreret.
Desuden angiver du også både width og height, som er det samme bare på en
anden måde.
left og width
eller
right og width
eller
left og right
og tilsvarende for height, top og bottom.
Ikke dem alle sammen - med mindre du er ude på at kontrollere om browseren
regner rigtigt, eller bare forvirre den, når tallene - som din højde her -
ikke passer sammen.
Hvad har du ventet browseren gør?
Justerer vinduets ( eller hvad det element du har indsat denne #low i, nu er
for et) højde til 23, så tallene passer?

;>)

Det "rigtige" vil være noget i retning af :
#low{
position : absolute;
left : 0px;
width : 100%;
height : 22px;
bottom : 0px;
background-color : #000000;
}
Men det går ikke i IE6, som ikke forstår right og bottom, uden betragtelig
hjælp...

Birger

Fra : Simon

Dato : 30-11-07 20:04

ved godt der var nogle parameter der ikke skulle være der, de
blive r self slettet når siden kommer ud :)

og ja det er for at forvirre IE og mozzilla... de skal have lidt
at arbejde med...

1000 tak for hjælpe, men hva' gør man så ved IE 6 ... er der en
workaround ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-11-07 23:09

Simon wrote:

> 1000 tak for hjælpe, men hva' gør man så ved IE 6 ... er der en
> workaround ?

Når man har udviklet sin side, så den vises rigtigt i FF og så koden
validerer - både html og css - indsætter man i conditional comments et
ekstra stylesheet efter det generelle og rettet specielt mod IE <7:

<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="old-ie.css">
<![endif]-->

I old-ie.css skrives alle de ændringer, der er nødvendige for at få IE 5.x
og IE 6 til at vise siden som ønsket.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-11-07 23:58

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> <![endif]-->
>
> I old-ie.css skrives alle de ændringer, der er nødvendige for at få IE 5.x

Ok, det var sgu da smart Nu er jeg lidt glad igen (jvf. mit tidligere
indlæg).

mvh Frank