At linke til CSS?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-11-07 16:17

De fleste steder bruger folk vel:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" />

men i en (~5år) gammel hjemmeside (som er den jeg har lavet sidst) linker
jeg til CSS på denne måde:

Jeg kan ikke huske hvorfor men jeg mener, at det var noget med at undgå,
at det blev læst af nogle browsere, som ikke var ordenlig kompatible med
css.

Hvad skal jeg bruge?

mvh Frank

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 30-11-07 16:44

> De fleste steder bruger folk vel:
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="default.css" />

Ja, jeg har aldrig brugt andet - heller ikke da jeg lærte CSS for 6½ år
siden.

> [...]
>
> Jeg kan ikke huske hvorfor men jeg mener, at det var noget med at
> undgå, at det blev læst af nogle browsere, som ikke var ordenlig

Denne side giver nok svaret på dit spørgsmål:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css4

Som jeg forstår det, kan @import kun læses af MSIE5+ og NS6+, og derfor
kunne man i gamle dage bruge det til at lave forskellige stylesheets til
hhv. MSIE4/NS4 og MSIE5+/NS6+.

Jeg vil umiddelbart tro, at det er mere eller mindre overflødigt i dag.
Ikke fordi der næppe er nogen tilbage, der bruger så gamle browsere, men
mere fordi man med nutidig CSS kan lave selve HTML-koden så minimalistisk,
at selv CSS-lamme browsere kan vise det på en fornuftig måde.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-11-07 17:01

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere fordi man med nutidig CSS kan lave selve HTML-koden så minimalistisk,
> at selv CSS-lamme browsere kan vise det på en fornuftig måde.

Tak skal I have. Hul i de gamle browserer, jeg bruger bare <link

Fra : Thrane

Dato : 30-11-07 16:45

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> wrote in
message news:4750297b$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg kan ikke huske hvorfor men jeg mener, at det var noget med at
> undgå, at det blev læst af nogle browsere, som ikke var ordenlig

Korrekt.

Jeg ville bruge <link rel="stylesheet" type="text/css" href="simple.css" />
Det andet er til at skjule for nogle browser ældre end version 4.

--
Thrane