Koden til at linke til et favicon
Fra : C. Nielsen

Dato : 29-11-07 15:04

Jeg har lavet et favicon på denne side http://www.smedenfrakyringe.dk/ , men
jeg kan ikke få det vist i IE. Er der noget jeg kan gøre eller skrive mere
til i koden så det virker også i IE? I FF kan jeg fint se det lille
favicon , men på skrivebordet hvis jeg laver en genvej, vil det heller ikke
vise sig - hvad kan det skyldes ?

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg kan se faviconet, også i IE, på
denne side http://www.crumpler.dk/?page=categories, der kan jeg slet ikke se
henvisningen i koden, eller kigger jeg det forkerte sted ?

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Thrane

Dato : 29-11-07 15:20

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> denne side http://www.crumpler.dk/?page=categories, der kan jeg slet ikke
> se henvisningen i koden, eller kigger jeg det forkerte sted ?

Prøv:
<link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon" />

--
Thrane

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-11-07 15:46

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev
> "C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> Prøv:
> <link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/vnd.microsoft.icon" />

Tak for det. Jeg har nu prøvet at tilføje denne linie, men det gør desværre
ingen forskel.
Er der andet jeg kan prøve ?

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Casper Christiansen

Dato : 29-11-07 16:10

> Tak for det. Jeg har nu prøvet at tilføje denne linie, men det gør desværre
> ingen forskel.
> Er der andet jeg kan prøve ?
Jeg ved ikke om det er derfor, men umiddelbart loades billedet fire gange. Det
kan måske give nogen problemer i ie. Men ved ikke om det er det.
En anden ting kunne være de fejl du har på siden. Prøv at validere den, så kan
vi lettere finde fejl.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-11-07 16:50

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan måske give nogen problemer i ie. Men ved ikke om det er det.
> En anden ting kunne være de fejl du har på siden. Prøv at validere den, så

Tak for det. Jeg var ikke klar over at der var fejl, jeg havde blot kigget i
FF og den indikerede ingen fejl, de er rettet nu. Jeg kan se faviconet nu,
også i IE.
Men er det det rigtige at have så mange linier, mindre må da kunne gøre det.

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-11-07 16:13

> "Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev

> Tak for det. Jeg har nu prøvet at tilføje denne linie, men det gør
> desværre ingen forskel.
> Er der andet jeg kan prøve ?

Jeg har nu prøvet at lægge flere linier ind. vedr. favicon - og nu virker
det - også i IE7 - på min maskine ihvertilfald.
Er der nogen som ikke kan se det ?

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 29-11-07 17:21

On Thu, 29 Nov 2007 16:12:33 +0100, C. Nielsen wrote:

> Jeg har nu prøvet at lægge flere linier ind. vedr. favicon - og nu virker
> det - også i IE7 - på min maskine ihvertilfald.
> Er der nogen som ikke kan se det ?

Der er ingen grund til at gentage linierne, en må være nok.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Knud

Dato : 29-11-07 19:59

Hej Charlotte.
"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu prøvet at lægge flere linier ind. vedr. favicon - og nu
> virker det - også i IE7 - på min maskine ihvertilfald.
> [...]

Det virker, men lad være at sætte flere linier ind, det var bedre at du
fik lavet siden med giraffen.
Det er jo ikke alle som ved hvordan Jens Henrik ser ud, jo jeg ved det
godt Han har smedet en del for mig.
Mvh Knud

Fra : C. Nielsen

Dato : 29-11-07 20:46

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fik lavet siden med giraffen.
> Det er jo ikke alle som ved hvordan Jens Henrik ser ud, jo jeg ved det

Sjovt. Verden er lille, når det kommer til stykket. Men så ved du jo hvor du
skal få fat i ham, hvis du skulle have smedet noget igen.
Mht. html-koden tilføjer jeg ikke mere, nu det virker, men det er lidt
voldsomt så jeg kunne godt tænke mig at slette nogle af linierne igen, så
jeg må prøve at finde udaf hvad det er der virker.

Mvh.
Charlotte

Fra : Knud

Dato : 30-11-07 19:01

> [...]

> Sjovt. Verden er lille, når det kommer til stykket. Men så ved du jo
> hvor du skal få fat i ham, hvis du skulle have smedet noget igen.

[Ja da, han har lige smedet en hel masse for mig

> Mvh.
> Charlotte

Men din side virker da Charlotte, så du skal ikke ændre noget. du skal
bare sætte Smeden på linket.
Mvh Knud