css - filtre på billeder
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 24-11-07 23:37

Hej gruppe.

Jeg har lavet noget css:

..img:hover img { border: none; filter: grey; }

- for at skifte gøre et billede s/h når man stiller pilen på det. Det virker
også fint i IE 6, men ikke i IE 7. Er der noget man kan gøre for at få det
til at virke i IE 7? Er der andre browsere, det ikke virker i?

Trond Øyvind Hermansen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-11-07 00:08

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev :

>.img:hover img { border: none; filter: grey; }

Grey skal staves på amerikansk, ikke engelsk, gray.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-11-07 03:13

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> writes:

> [...]
> også fint i IE 6, men ikke i IE 7. Er der noget man kan gøre for at få det

Det ved jeg ikke. Jeg bruger ikke filtre, fordi ...

> Er der andre browsere, det ikke virker i?

Alle andre. Filter er en IE-specifik CSS-udvidelse. Det virker ikke
i nogen anden browser end IE.

/L

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-11-07 13:45

Trond Øyvind Hermansen skrev:
> [...]
> også fint i IE 6, men ikke i IE 7. Er der noget man kan gøre for at få det
> til at virke i IE 7? Er der andre browsere, det ikke virker i?

Det er vel ikke værd at gøre det på den
måde, når det kun er IE, der kan fortolke
filter-egenskaben. Jeg vil foreslå en
alternativ fremgangsmåde, nemlig at lave det som
en grafisk rollover. To eksempler:
http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_3.php
og
http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_1.php