Untitled Document
Fra : Alexander Arctander

Dato : 23-11-07 17:37

Jeg har lavet min hjemmeside i Dreamweaver, hvor jeg har skrevet
ord ind i "title", som jeg ønsker skal være beskrivende for
siden.

Problemet er at når jeg får siden vist i Explorer, så skriver den
bare "Untitled Document".

Jeg har tjekket mine sider i Dreamweaver, hvor der ikke er noget
problem. Hvad gør jeg forkert? Synes det er uprofessionelt at
have en side hvor der står Untitled Document, øv

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Alexander Arctander

Dato : 23-11-07 17:45

Alexander Arctander wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> have en side hvor der står Untitled Document, øv
>
> Jeg glemte vist at skrive adressen på min hjemmeside.
www.tecconsult.dk

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-11-07 17:58

> www.tecconsult.dk

Jeg ved ikke lige, hvordan man gør i DW, men jeg kan se, at de enkelte
undersider rigtigt nok har en titel påhæftet.
Det er i selve framesettet, det går galt - altså den side, der henter de
forskellige sider ind i dit frameset.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-11-07 18:36

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev :

>Det er i selve framesettet, det går galt - altså den side, der henter de
>forskellige sider ind i dit frameset.

Dvs., at det er på index.html, titlen skal sættes.

Og når man bruger frames, så vil titlen på alle sider være den
samme.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-11-07 10:04

> Dvs., at det er på index.html, titlen skal sættes.
>
> Og når man bruger frames, så vil titlen på alle sider være den
> samme.

Ja, det var det, jeg prøvede at sige, hvis jeg ellers kunne formulere mig
ordentligt.

Dog ville jeg mene, at det er en god idé _også_ at beholde titlerne på de
andre filer - af hensyn til visningen på søgemaskinerne, da titlen vises her
(f.eks. "Brugervejledning").

Offtopic:
Noget andet er så, at selvsamme søgemaskiner kan få problemer med at
indeksere siden.
Ikke så meget fordi den anvender rammer, men fordi menuen er lavet med
javascript.

Til dropdown-effekten har jeg selv valgt en ren html/css-løsning, der næsten
er en tro kopi af dén, som Jørgen Farum Jensen har på sin hjemmeside. Samme
effekt, men bare mere søgemaskinevenlig.
http://webdesign101.dk/www/cssmenu/dropdownmenu/eks12a.html

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-11-07 12:52

Kerim Ellentoft skrev:

> Dvs., at det er på index.html, titlen skal sættes.
>
> Og når man bruger frames, så vil titlen på alle sider være den
> samme.

Det er vel ikke helt korrekt. ET HTML-dokument
har altid den titel, der indskives i title-markøren.
Og vises dette HTML-dokument i en browser, er det
den titel, der ses i browserens titellinje.

Problemet med frames er jo, at den side, der
normalt ses i browseren er frameset-filen,
og så er det denne sides titel, der bliver
vist i browserens titellinje. Men bryder
du framesettet, vil den aktuelle sides titel
blive vist i browserens titellinje.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-07 18:19

Alexander Arctander skrev:

> [...]

Problemet er at du anvender rammer. Dit rammesæt - formentlig en
fil med navnet "default.html", "default.htm", "index.html" eller
lignende - har titlen "Untitled Document" - og det er dén titel der
bliver vist, uanset hvilke dokumenter du putter ind i rammesættet.

Hvis man ser dine undersider uden rammesættet, vises titlerne fint:

http://www.tecconsult.dk/forside.html
http://www.tecconsult.dk/menu.html
http://www.tecconsult.dk/sidefod.html

Generelt er rammer en rigtig dårlig ide - se fx
<http://html-faq.dk/2009.asp>

Der er mange alternativer der er langt bedre.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : jopa

Dato : 23-11-07 17:45

"Alexander Arctander" <aarctander@stofanet.dk> skrev > Jeg har tjekket mine
sider i Dreamweaver, hvor der ikke er noget
> problem. Hvad gør jeg forkert? Synes det er uprofessionelt at
> have en side hvor der står Untitled Document, øv

Et link til siden vil hjælpe

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-07 17:57

Alexander Arctander skrev:

>Problemet er at når jeg får siden vist i Explorer, så skriver den
>bare "Untitled Document".

Det er ikke så sært. I koden står der:

   <title>Untitled Document</title>

>Jeg har tjekket mine sider i Dreamweaver, hvor der ikke er noget
>problem.

Få Dreamweaver til at vise den rå kode, og skriv så den ønskede
tiltel mellem <title> og </title>.

Mit gæt er at du har navngivet filen. Det er slet ikke det samme
som <title>.

--
Bertel