Musik på hjemmeside
Fra : Familien Hansen

Dato : 22-11-07 22:41

Jeg har lavet en hjemmeside i Netobject Fusion og har indsat musik på
startsiden, men nu kunne jeg godt tænke mig at lave en knap eller mini
afspiller, men kan ikke få den indsat så det vil virke. Er der nogen der kan
være behjælpelige med et godt råd

Jeg har kigget lidt på nedenstående, men den vil heller ikke virke øv
http://www.premiumbeat.com/flash_resources/free_flash_music_player/

Fra : Peter Vesth

Dato : 22-11-07 23:27

Familien Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> være behjælpelige med et godt råd
>
> Jeg har kigget lidt på nedenstående, men den vil heller ikke virke øv

Hej familien Hansen

Musik på siden kan være godt nok, men man bør lade det op til brugeren selv at
foretage en aktiv handling for at høre musikken, og det kan der være mange
årsager til. Læs mere på dette link http://html-faq.dk/2017.asp

Mvh

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Familien Hansen

Dato : 22-11-07 23:31

> [...]
> selv at
> foretage en aktiv handling for at høre musikken, og det kan der være mange

Hej Peter
Tak for dit indlæg, som imidlertid ikke ændrer så meget ved mit spøgsmål.
Siden SKAL have musik.
Den henvender sig til gengæld udelukkende til mig og min familie, som gerne
vil have musik på...
Men måske ved du hvordan jeg laver en knap, så siden starter UDEN musik og
brugerne
således bliver tilbudt at starte denne?

Michael

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-11-07 03:04

"Familien Hansen" skrev...

> Men måske ved du hvordan jeg laver en knap, så siden starter UDEN musik og
> brugerne
> således bliver tilbudt at starte denne?

Jeg fandt denne, men ikke afprøvet så ingen garanti.

http://allwebco-templates.com/support/S_script_music.htm

....på Google kan man bruge keywords som embed, music, script, homepage, html
mv. Noget af det vil formentlig give et resultat, som kan bruges.

MVH
Rune Jensen

Fra : Peter Vesth

Dato : 24-11-07 10:34

> [...]
> vil have musik på...
> Men måske ved du hvordan jeg laver en knap, så siden starter UDEN musik og

Hej Michael

Her har du så koderne til miniplayer. Du skal selv tilrette størrelsen, og
selvfølgelig et kald til din egen musikfil, og ellers kan du rette til efter
ønske.

Husk så KODA!

<object id="MediaPlayer" classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
width="137" height="70">
<param name="AutoStart" value="0"/>
<param name="AllowChangeDisplaySize" value="1"/>
<param name="AutoRewind" value="1"/>
<param name="Balance" value="1"/>
<param name="ClickToPlay" value="1"/>
<param name="Filename" value="musik/goodbye_my_lady.wma"/> //din egen fil
<param name="Mute" value="0"/>
<param name="PlayCount" value="1"/>
<param name="ShowCaptioning" value="1"/>
<param name="ShowControls" value="1"/>
<param name="ShowAudioControls" value="1"/>
<param name="ShowPositionControls" value="1"/>
<param name="ShowStatusBar" value="1"/>
<param name="ShowTracker" value="1"/>
<param name="TransparentAtStart" value="0"/>
<param name="VideoBorderWidth" value="0"/>
<param name="VideoBorderColor" value="0"/>
<param name="VideoBorder3D" value="0"/>
<param name="Volume" value="100"/>
</object>

God fornøjelse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-07 18:21

Familien Hansen skrev:

> [...]
> en knap eller mini afspiller, men kan ikke få den indsat så
> det vil virke. Er der nogen der kan være behjælpelige med et

Husk lige at beskyttet musik - stort set al musik der er udgivet på
cd fx - ikke må benyttes på en hjemmeside uden en aftale med
KODA/NCB.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til