Problemer med validering af XHTML og CSS
Fra : Andreas

Dato : 22-11-07 15:01

Hej jeg har næsten fuldført validering af mine XHTML dokumenter.
Men index.html og menu.html filerne kan jeg ikke få lavet helt
korrekt.

index.html = http://www.a-mweb.dk/test/hjemmesiden/index.html
menu.html = http://www.a-mweb.dk/test/hjemmesiden/menu.html

Det andet problem er jeg ikke kan finde ud af at valider mine CSS
dokumenter problemet er at jeg ikke kan se at der er nogle fejl.
jeg ved bare at der ikke er nogen html kode til ikonet "CSS OK”

http://www.a-mweb.dk/test/css/Print.css
http://www.a-mweb.dk/test/css/Screen.css
http://www.a-mweb.dk/test/css/content.css
http://www.a-mweb.dk/test/css/link.css
http://www.a-mweb.dk/test/css/menu.css
http://www.a-mweb.dk/test/css/title.css

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-11-07 00:20

Andreas wrote:

> index.html = http://www.a-mweb.dk/test/hjemmesiden/index.html

Det er en frameset-side. Det er af flere årsager en dårlig ide:

http://html-faq.dk/2009.asp

Derudover har du nogle ugyldige parametre i dit frameset og du har en
<noscript> til at ligge og flagre efter </head>, hvor der ikke må være et

> menu.html = http://www.a-mweb.dk/test/hjemmesiden/menu.html

Så længe du har et script, der umuliggør åbning af menusiden separat (ude af
frameset), er det meget svært at validere menuen. Fjern det script.

> Det andet problem er jeg ikke kan finde ud af at valider mine CSS
> dokumenter problemet er at jeg ikke kan se at der er nogle fejl.

Din forside indeholder samme framelås-script, som din menu. Det vanskeliggør
en validering af din css. Fjern det script.

I øvrigt vil jeg anbefale, at du skrotter frames og i stedet inkluderer din
menu og andre faste sidebestanddele med ssi:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclssi

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk