Footer nederst på siden
Fra : Martin

Dato : 22-11-07 13:50

Ja... spørgsmålet burde være stillet og besvaret før, men har ikk lige
kunne finde frem til et ordentligt svar.

Problemet er ret simpelt - Footeren skal være nederst i bunden når der
ikke er så meget tekst - og nedenunder teksten når der er meget tekst.

http://aarhof.eu/newsgroup/html/footerproblem.html

Det virker i IE7 og i firefox, men ikke i IE6.
Jeg har fundet en løsning, så det virker i IE6 - men så kræver det noget
javascript - men det vil jeg helst undgå - men er det den eneste mulighed?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 14:04

Martin skrev:
> [...]
> javascript - men det vil jeg helst undgå - men er det den eneste mulighed?

Se
http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur17-19.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Martin

Dato : 22-11-07 14:57

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Se
> http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur17-19.html

Så mangler der bare en border imellem left og rightcol som går hele
vejen ned.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-11-07 22:46

Martin skrev:

> Så mangler der bare en border imellem left og rightcol som går hele
> vejen ned.

Jeg tvivler på, om det kan lade sig gøre, hvis du skal
lave en webside, hvor indholdets mængde ikke er fikseret.

Den sædvanlige måde at få en sådan border på er
at lave den grafisk og lægge den ind som baggrund på
en float wrapper, hvis højde varierer med indholdets
mængde. Og den kan vist ikke rigtig bruges i denne
sammenhæng.

Jeg er lidt for træt til at spekulere videre over det
i dag, men måske kan du finde noget inspiration hos
Stu Nicholls:

http://www.cssplay.co.uk/

Han udforsker de særeste CSS-krinkelkroge.

Jørgen Farum Jensen
..