Firefox giver en hvid bjælke (Firefox 2.0,~
Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-11-07 00:55

Jeg har designet http://manu.dk og er stødt ind i et meget sært problem:
I Firefox 2.0 på Mac opstår der en hvid bjælke, der går hen over
scrollbaren.

Hvordan undgår man denne?

http://browsershots.org/http://manu.dk/ findes screenshots af problemet.

FF på Windows:
http://browsershots.org/png/original/70/7058f5df343d757541e4bf874f95131e.png
IE7:
http://browsershots.org/png/original/60/6070cf5d158a28f35e49b78303fcb711.png
FF på Mac:
http://browsershots.org/png/original/c9/c9e27b3080da5b552b1497ef0fe7d63e.png

På alle andre browsere, jeg har testet på, findes problemet ikke.
Er der nogen, der har en løsning?

Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-07 02:27

Kristian Risager Larsen skrev:

> I Firefox 2.0 på Mac opstår der en hvid bjælke,
> der går hen over scrollbaren.

Prøv helt at undlade den scrollbar - det virker lidt
kikset at der er 2 scrollbarer på siden, der er også
en i højre side. At den så også er malet blå, gør
den endnu mere kikset, for den i højre side har den
normale farve

I IE6 mangler den blå scrollbar, og det fungerer
faktisk udmærket uden - indholdet udvider bare
siden nedad, som normalt.

Samtidig er der heller ikke den fejl at by-logoet i
nederste venstre hjørne skjuler noget at menuen.

Prøv også at validere siden - der er fejl i både html
og css.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 21-11-07 09:41

Hej Allan

Det er ikke for at være næsvis, men du svarer ikke på mit spørgsmål
Tak for de gode tips. Jeg er godt klar over de bugs, der eksisterer mht. IE6
og de andre ting, der nævnes, vil jeg også få rettet op på, men scrollbaren
skal forblive "inde" på siden, så man kun scroller i selve indholdet.

Det er kun Firefox 2 på Mac-fejlen jeg er ude efter at få løst i denne
forbindelse.
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-11-07 16:19

Kristian Risager Larsen skrev:

> Det er ikke for at være næsvis, men du svarer
> ikke på mit spørgsmål

Det er fordi jeg ikke kan se fejlen på min Windows.

> men scrollbaren skal forblive "inde" på siden, så
> man kun scroller i selve indholdet.

Jeg påpeger blot det uheldige i at der er 2 scroll-
barer, og at scrollbar-face-color er en IE-ting, der
ikke er valid kode.

> Det er kun Firefox 2 på Mac-fejlen jeg er ude efter
> at få løst i denne forbindelse.

Prøv om metoden på
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp
kan hjælpe dig - ellers må du vente på at en Mac-
bruger kommer forbi

Prøv også at rette vakideringsfejlene, som jeg foreslog,
så kan det være at fejlen forsvinder af sig selv.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-11-07 18:13

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Jeg påpeger blot det uheldige i at der er 2 scroll-
>barer, og at scrollbar-face-color er en IE-ting, der
>ikke er valid kode.

Ja, og en anden mere irriterende på siden er

content="blendTrans(Duration=1.0)">
content="blendTrans(Duration=1.0)">
content="blendTrans(Duration=1.0)">
content="blendTrans(Duration=1.0)">

som også er IE-only.

Det irriterer de fleste besøgende i længden, det er meget de
første par gange, man ser det, men så ...

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)