Side fjernet fra google index
Fra : Jimmy skov Adetunji

Dato : 14-11-07 11:00

Hej

Jeg har haft en side der i nogle uger har været med på googles
index. Når man søger under "sexolog", dukker den op som nummer
70-85.
sidens navn er www.ingridhegland.dk
Men nu er siden fjernet - den er slet ikke til at se når man
søger på sexolog!!!!
Dog er en underside at finde hvis jeg søger på "sexolog" og
"hegland" viser google "kontakt" siden.
Jeg er et stort spørgsmålstegn, har nogen et svar?
Veligst
Jimmy Skov Adetunji

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-07 12:40

Jimmy skov Adetunji skrev:

> Når man søger under "sexolog", dukker den op
> som nummer 70-85.

Ordet står hverken i menuen eller i overskrifter.

> har nogen et svar?

Der er slet ingen overskrifter.

Prøv at lade ordet indgå i menuen, og lav overskrifter
med <h1> til hvert afsnit.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-11-07 01:15

"Jimmy skov Adetunji" skrev...

> [...]
> "hegland" viser google "kontakt" siden.
> Jeg er et stort spørgsmålstegn, har nogen et svar?

Pagerank kan normalt ikke bruges til meget. Men her kan den bruge til at
vise, du ikke er fjernet, nærmere rykket ned.

Google er normalt lidt mere tolerant end andre søgemaskiner, hvis man bare
laver en side efter forskrifterne (standarder), og iøvrigt følger god
kodeskik (h1-h6 i rigtig orden, title og meta content mfl.) og præsentation
af indholdet (fremhævning af vigtige ord i teksten ved at gentage dem i
overskriften, brug af ental/flertal af søgeord).

Derfor er det med stor sandsynlighed ikke Google, du skal kigge på, som
synderen, men din side. Der er andre, som har overhalet dig, fordi de har
optimeret bedre.

Når jeg skriver, Google er mere tolerant, så er det også fordi, at Google
lægger meget høj vægt på links fra andre til din side - specielt, hvis de
har høj rank. Derfor kan en mindre god placering reddes ved at få links fra
andre sider med højere placering end dig. Links i en nyhedsgruppe tæller
også - omend måske mindre nu end førhen (fordi det misbruges til spam).

MVH
Rune Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-11-07 01:21

"Rune Jensen" skrev...

> (h1-h6 i rigtig orden, title og meta content mfl.) og præsentation af
> indholdet (fremhævning af vigtige ord i teksten ved at gentage dem i
> overskriften, brug af ental/flertal af søgeord).

http://runejensen.dk/tips/html/overskrifter.asp
fortæller om korrekt brug af overskrifttags

MVH
Rune Jensen

Fra : Sebastian

Dato : 15-11-07 10:19

Dessuten ville jeg prøvet å få siden til å validere.
Testet den på validate.w3.org og fikk følgende feilmeldinger:

>No Character Encoding Found! Using utf-8.
Du må altså sette hvilken Character encoding du bruker

> [...]
>Read the FAQ entry on character encoding for more details and pointers on how to fix this problem with your document.

>Sorry, I am unable to validate this document because on line 109 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are >not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.
>The error was: utf8 "\xE5" does not map to Unicode

Ikke at det har så mye å si kanskje, men uansett er det lurt :)