Links vil ikke åbne i hovedramme
Fra : Ped

Dato : 11-11-07 08:45

Hej gruppe,

På min arbejdsplads har jeg samlet alle brugsvejledninger til dit og dat
i en samling .pdf dokumenter, som man kan kalde frem i Internet Explorer
via en menu. Ved hjælp af Frontpage har jeg lavet en rammeside, hvor
selve menuen er i venstre ramme, og hvor dokumenterne så åbner (eller
skulle åbne) i hovedrammen.

<base target="hovedramme">

Det gjorde de også lang tid, hvor det kørte perfekt, men pludselig en
dag åbnede alle links (.pdf dokumenterne) i et helt nyt vindue. Da
filerne med rammesiderne er skrivebeskyttede er der næppe nogen der har
pillet i dem, og hvis jeg tager hele 'pakken' af filer og dokumenter
over på min bærbare eller min stationære herhjemme, virker det som det
skal: Dokumenterne åbner i hovedrammen, mens menuen forbliver synlig i
venstre ramme. Der må altså være en eller anden indstilling i IE på
netop den computer, hvor hele 'pakken' ligger på, som er ændret, og som
er årsag til at links åbner i et nyt vindue i stedet for hovedrammen som
tiltænkt. Jeg har prøvet at sammenligne flueben i Internetindstillinger
--> Avanceret med min bærbare, men har ikke kunne finde hvor det er det
går galt. Så vidt jeg husker har computeren ude på arbejde IE6 mens mine
egne kører IE7. Jeg er sikker på at forklaringen er simpel, men... -
hvor skal jeg lede?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : jopa

Dato : 11-11-07 11:35

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i meddelelsen

Ved hjælp af Frontpage har jeg lavet en rammeside, hvor
> selve menuen er i venstre ramme, og hvor dokumenterne så åbner (eller
> skulle åbne) i hovedrammen.

Prøv denne gruppe.
De har nok mest erfaring med det prog og Frames i det hele taget

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-11-07 13:00

> <base target="hovedramme">

Hvor i koden står dette base target?
Det skal stå mellem <head> og </head>.
En klassisk fejl er, at det ligger mellem <body> og </body>.

Fra : Ped

Dato : 11-11-07 20:09

Philip Nunnegaard skrev:

> Hvor i koden står dette base target?
> Det skal stå mellem <head> og </head>.
> En klassisk fejl er, at det ligger mellem <body> og </body>.

Jep, det står i <head> section, og det virker på alle andre computere
end lige netop den det skal