Dårlig ånde ?
Fra : Erik Isager

Dato : 14-07-01 23:39

Hej NG.

Er der nogen der har erfaring med dårlig ånde hos hunde ?

Erik Isager

Fra : Ann K.

Dato : 14-07-01 23:59

Erik Isager skrev:
>Er der nogen der har erfaring med dårlig ånde hos hunde ?

<>Jeps - problemet løst ved at skifte foder fra Eukanuba til Royal Canin.
(OBS! jeg giiiiiider ikke den evindelige debat om foder! Jeg videregav blot
en erfaring...
Vi havde naturligvis prøvet først med "tandrensende" okselårknogler -
bortset fra at hunden elsker et godt gnaveben, var der ikke noget positivt
ved det

Mvh Ann

Fra : Erik Isager

Dato : 10-08-01 22:09

Hej igen !!

Jeg vil bare sige at nu en lille måned efter foder skift, er der en tydelig
forbedring i hundenes ånde !!

der hvor jeg køber hundefoder sagde de at i slemme tilfælde kunne der gå to
måneder !!

Klorofyl tabletter er også prøvet dog uden jeg kunne lugte forbedring ved
det, men det var måske for kort tid jeg prøvede dem ???

Erik Isager

Fra : Søren Petersen

Dato : 15-07-01 02:40

Jeps - og hunde har altså bare dårlig ånde. Der findes nogle løsninger,
såsom hundekiks med mentol (eller hvad det nu er), og ved at skifte foder.
Jeg har dog bare vænnet mig til denne ånde, og hvis den bliver for slem, så
får den altså lige børstet tænder (virker ret godt, hehe) eller den får en
"Frisk" hvilket også er ganske effektivt.

Men jo, min hund har også dårlig ånde, men jeg gider personligt ikke at
sætte himmel og hav i bevægelse for at den skal have en frisk og behagelig
ånde døgnet rundt. Nu ved jeg så heller ikke hvor slemt det er tilfældet med
din hund, men jeg synes nu ikke at det er alarmerende her hos mig - og jeg
har ikke rigtig gjort noget for at slippe af med det.

Mvh. Søren Petersen

Fra : Pia

Dato : 15-07-01 09:22

Hvis det er meget slemt KAN det altså også være en "rådden" tand eller
tandkødsbetændelse - er det rigtig slemt, er gulerødder og knogler ikke nok,
så må man en tur til dyrlægen og få renset tænder. Tandsten irriterer
gummerne og kan give betændelse. Ofte er det helt inde bag ved, hvor vi ikke
kan se det.

Min hund lugter kun ud af munden, når han har fået hvidløg i sin aftensmad
(føøøj)

:Pia

Fra : Tina Dandanell

Dato : 15-07-01 10:09

Jep, det kan sagtens være tandproblemer. Hvis du synes det er meget slemt
vil jeg anbefale dig at tage til dyrlægen for en sikkerheds skyld. Jeg så
engang billeder af hunde med dårlig ånde hos dyrlægen. De havde voldsomt
ulækre tænder; netop derinde hvor vi sjældent kigger. Men bare en lille
smule tandsten er faktisk nok til at give lugt, hvis hunden er disponeret
for det.
Mvh. Tina
Pia <cantering@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b515215$0$285$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-07-01 14:36

Hej

I tilfælde af at det ikke er tandproblemer, kan man så ikke give hunden
Klorofyltabletter?
Bare et spørgsmål og måske en hjælp

Hilsen
Joan

Fra : Erik Isager

Dato : 15-07-01 15:42

> Er der nogen der har erfaring med dårlig ånde hos hunde ?

Jeg kan så uddybe det lidt !

Jo ! hunden har været hos Dyrlægen og fået efterset tænder, der var lidt
tandsten, men ikke ret meget!!
der er også nogle hudfolder i mundvigene, de er også ok!
og jo, jeg tror heller aldrig jeg har mødt en hund der lugter godt ud af
munden, men når hunden ligger under sofabordet og man så kan lugte den
dårlige ånde så kunne det jo være at det var nogle der havde nogle
råd til at reducere lugten !!
det er jo lidt sent at begynde at børste tænder på en hund der snart er 9år,
jeg har også fået noget mundrens hos dyrlægen, men det er utroligt som de så
kan lukke munden, når den spray er i nærheden !!
hej for nu

Fra : Pia

Dato : 15-07-01 15:56

jeg har også hørt den med klorofyltabletterne, men har som sagt ikke
problemet. De kan købes hos Matas.

:Pia