Nyt hus - nyt netværk - hjælp!
Fra : Peter Kold

Dato : 14-07-01 23:24

Hej!

Jeg har lige købt et hus og har selvfølgelig trukket netvær til alle rum, da
tapetet alligevel var trukket af.

Planen er som følger:

Jeg opsætter dåser med to udtag, et til data og et til telefon. alle kabler
termineres i mit kontor.

Mit spørgsmål er nu:
Hvad har jeg brug for for at føre analog telefoni ud i nettet??
Hvilke krydsfeltløsninger er de bedste??

På forhånd tak for hjælpen.

Peter K

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 15-07-01 18:09

"Peter Kold" <peter@kolds.dk> wrote:

> Jeg opsætter dåser med to udtag, et til data og et til telefon. alle
kabler
> termineres i mit kontor.

Overvej om det ikke er smartest at terminere alle kabler der hvor du får
telefoni o.s.v. ind i huset, eventuelt kan du lave nogen ekstra udtag i dit
kontor.

Jeg er i hvert fald glad for ikke at skulle have alt muligt og umuligt
udstyr stående i mit kontor.

- Ulrik

Fra : Peter Kold

Dato : 16-07-01 10:12

<SNIP>

> Overvej om det ikke er smartest at terminere alle kabler der hvor du får
> telefoni o.s.v. ind i huset, eventuelt kan du lave nogen ekstra udtag i
dit
> kontor.

<SNIP>

Skal jeg "bare" terminere i en HUB/Switch, eller er der nogen reel fordel
ved at investere i et rigtigt krydsfelt? Hvordan terminere jeg
telefonkablerne??

/Peter K.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 16-07-01 13:30

"Peter Kold" <peter@kolds.dk> wrote:

> Skal jeg "bare" terminere i en HUB/Switch, eller er der nogen reel fordel
> ved at investere i et rigtigt krydsfelt? Hvordan terminere jeg
> telefonkablerne??

Hvis du 100 procent sikkert kan sige at alle dine udtag på vægene altid skal
bruges til Ethernet kan du godt terminere direkte i et hub/switch, men her
får du så problemer hvis du vil bruge noget til telefoni eller andet.

En ofte set løsning for private er at montere RJ-45 female i begge ender af
den faste installation, det er mest fleksibelt. I den ene ende giver det sig
selv, der skal jo side nogen dåser af en eller anden art, i den anden ende
kan du sætte et lille panel med x antal RJ-45 female, i princippet er det
bare en dåse med mange udtag.

Træk _altid_ 2 kabler til hver udtag og monter gerne en dobbeltdåse, men
_altid_ 2 kabler, dåsen kan du altid skifte fra en enkeltdåse til en
dobbeltdåse, men et ekstra kabel trækker man jo ikke så nemt.

Det kan godt betale sig at lave det ordenligt.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 15-07-01 22:49

Skulle du få brug for et billigt ISDN omstillings anlæg så har jeg et par
stykker liggende.
Jeg har lavet noget lignende her, med NET, telefon og antenne i hvert rum.

JeHj >>Hjørring>>

Kabelbiksen Alt i kabler, stik og underlige dimser. www.kabelbiksen.dk

Fra : Peter Kold

Dato : 16-07-01 10:14

<snip>
> Jeg har lavet noget lignende her, med NET, telefon og antenne i hvert rum.
<snip>
Hvilke hardwaredimer har du brugt til at terminere i dit krydsfelt??

/Peter K.

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 16-07-01 23:52

Ingen terminering, det består at følgende.:
1 stk 16 ports Kat.5 panel i bryggersskab, herfra går der 2 stk kat.5 kabler
til hvert rum, et til tele og et til data, data kablet ender i det 16 ports
panel hvorfra der går et 0.5 meter patchkabel til en switch, tele kablerne
går til omstillings anlæget.
Således er der et stik til tele og et til data i hvert rum, der er så
enkelte steder hvor der er trukket flere data porte frem hvis der er flere
PCér, printerservere, mm.
Ydermere er der trukket TV kabel til de steder der er brug for det, det er
ført via en video så der på alle TV kan ses den samme video signal.

Jeg kan evnt. sende et billede af installationen, som den ser ud her.
Det er da godt man bor i et hus med krybekælder, for dernede har jeg trukket
min. 800 meter forskellige kabler.

Fra : Peter Kold

Dato : 17-07-01 17:22

<snip>
> [...]
> ført via en video så der på alle TV kan ses den samme video signal.
>
> Jeg kan evnt. sende et billede af installationen, som den ser ud her.

Hvordan har du lavet tricket med videosignalet?? Du må meget gerne sende et
billede.
mailto:peter@kolds.dk

Mange tak for hjælpen.

/Peter

Fra : Arne Keller

Dato : 23-07-01 16:37

On Sun, 15 Jul 2001 00:24:05 +0200, "Peter Kold" <peter@kolds.dk>
wrote:

Hej Peter

>Planen er som følger:
>
>Jeg opsætter dåser med to udtag, et til data og et til telefon. alle kabler
>termineres i mit kontor.

Det er nok bedre at terminere i et sekundært rum som bryggers, kælder,
loft eller lignende

>Mit spørgsmål er nu:
>Hvad har jeg brug for for at føre analog telefoni ud i nettet??
>Hvilke krydsfeltløsninger er de bedste??

Læs evt mere her:
www.kabling.dk

gå ind under kabling og hjemmet, der findes en beskrivelse.

>På forhånd tak for hjælpen.

selv tak

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.