MS Windows
briani 27239
SnowflakeEmulation - IrDa-driver - for Win~
Fra : Torben W. Hansen

Dato : 18-01-08 14:32

Hej,

Har lige installeret en Vega1719 bærbar PC med Windows XP Pro. I
enhedshåndtering er der et spørgsmålstegn ved "SnowflakeEmulation" under
"Andre enheder". Jeg har fundet ud af at det betyder, at der mangler en
driver til Irda-porten. Vega supporteres af "notebookservice.dk", men de kan
ikke hjælpe med denne driver til XP. Enheden supporteres af Vista.

Har andre dette problem og findes der en løsning til XP ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Ole C

Dato : 18-01-08 23:16

Torben W. Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> mangler en driver til Irda-porten. Vega supporteres af
> "notebookservice.dk", men de kan ikke hjælpe med denne driver til XP.

Har du prøvet at lade maskinen søge hos Microsoft Update for at se om
der skulle være en driver der?
Det burde der være.
Fandt dette i en FAQ på nettet:
Microsoft offers two IrDA drivers, Infrared Driver 2.0 and Infrared
Driver 3.0, each driver is available free of charge. IR2.0 is for SIR
(IrDA 1.0) and is to be used with the IR210L. IR3.0 is for FIR (IrDA
1.1) is for use with the IR2000L. Before installing IR3.0, you need to
know which I/O chip is used on your motherboard. You'll need the
appropriate device driver for the respective IrDA I/O chip on your
motherboard, together with the Windows 95 IR driver. There are three
manufacturers: Winbond, SMC and NS (National Semiconductor). You may get
this information from their web sites: NS: http://www.national.com,
Winbone: http://www.winbond.tw.com, SMC: http://www.smc.com.

--
vh
Ole C

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 19-01-08 10:16

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at lade maskinen søge hos Microsoft Update for at se om der
> skulle være en driver der?

Nej - det har jeg godt nok ikke lige prøvet, men søgt på google og ikke
rigtig fundet noget der kan bruges.

> [...]
> Windows 95 IR driver. There are three manufacturers: Winbond, SMC and NS
> (National Semiconductor). You may get this information from their web

Tak for disse oplysninger, det vil jeg arbejde videre med. Kan du poste
linket til den FAQ, hvor du fandt ovenstående ?

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Ole C

Dato : 19-01-08 11:29

Torben W. Hansen skrev blandt andet:

> Kan du
> poste linket til den FAQ, hvor du fandt ovenstående ?

Åh, det fik jeg ikke lige noteret, men jeg fandt fabrikatet på IrDA i
min maskine via SIW
http://www.gtopala.com/siw-download.html
- og efter lidt søgning på Google kom jeg så tilfældigt til den
FAQ......

Men prøv nu allerførst det mest nærliggende - via Windows Update.
Ellers har du jo fået link til de tre producenter der tilsyneladende
deles om markedet.

--
vh
Ole C

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 19-01-08 12:01

> [...]
> maskine via SIW
> http://www.gtopala.com/siw-download.html
> - og eft,oer lidt søgning på Google kom jeg så tilfældigt til den
Tak, tak - jeg vil da lige forsøge med den der SIW

> Men prøv nu allerførst det mest nærliggende - via Windows Update.
> Ellers har du jo fået link til de tre producenter der tilsyneladende deles
> om markedet.
Ok, det bliver spændende at se om "SnowflakeEmulation" er et navn/varemærke
fra een af disse produceter.

Hvis jeg finder en løsning poster jeg den her på gruppen - Tak for
hjælpen...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen