Skift af fontstørrelser på Mac OS X Tiger/~
Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 17-01-08 22:50

Jeg har købt en Mac Mini, som jeg har sat til at køre via mit CRT-tv. Dette
giver en mildest talt ikke flatterende billedkvalitet, men det fungerer
stadig.

Jeg kunne dog godt tænke mig at køre i 1024x768, men ved den opløsning er
det umuligt at læse teksten på skærmen.

I Windows kan man ændre fontstørrelsen ved at gå ind i Egenskaber for skærm,
vælge fanen Udseende og så ændre Skriftstørrelse:
http://www.microsoft.com/library/media/1033/windowsxp/images/using/setup/personalize/67365-click-font-size.gif

Kan dette lade sig gøre på Mac?

Jeg kører p.t. med Tiger, men har fået en Leopard-upgrade med i købet, som
jeg kan installere, hvis det er nødvendigt.
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 23:23

Kristian Risager Larsen <nospam@localhost.kezze.dk> wrote:
> Jeg har købt en Mac Mini, som jeg har sat til at køre via mit CRT-tv. Dette
> giver en mildest talt ikke flatterende billedkvalitet, men det fungerer
> stadig.

Det bliver aldrig godt pga interlace problematikken. Desuden er TV'ets
native opløsning på 576 liner. Du prøver at fodre det med 720 linier.

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 25-01-08 13:02

> Det bliver aldrig godt pga interlace problematikken. Desuden er TV'ets
> native opløsning på 576 liner. Du prøver at fodre det med 720 linier.
Det har du selvfølgelig ret i - men jeg venter stadig lidt med at købe mig
et fladskærms-tv.

Mit spørgsmål er stadig om det er muligt at skifte fontstørrelsen.
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk