Ingen filmklip i Safari
Fra : Steen Uldahl

Dato : 17-01-08 17:43

Jeg var inde på Apples hjemmeside for at se klip fra
Mac World 2008, hvis jeg klikker på en film-præsentation
i Safari vises et skilt med "No pricture", men hvis
jeg benytter Mozilla vises filmen perfekt.
Hvad er der sket med Safari?
Jeg kører Leopard.

Hilsen
Steen

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 17-01-08 18:33

On 2008-01-17 17:42:37 +0100, Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> said:

> [...]
> i Safari vises et skilt med "No pricture", men hvis
> jeg benytter Mozilla vises filmen perfekt.

Intet problem på en iBook G4 med 10.4.11 og safari 3.0.4

Henrik

Fra : Jesper

Dato : 17-01-08 18:48

Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> wrote:

> [...]
> i Safari vises et skilt med "No pricture", men hvis
> jeg benytter Mozilla vises filmen perfekt.

Åbn Æblemenu->Systeminstillinger->QuickTime, klik på fanebladet
Avanceret, klik på MIME-indstillinger... , klik på Brug standarder.

Under Indstilling af Transport i Avanceret, vælg Speciel..., vælg
transportprotokol HTTP, port ID 80.
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Steen Uldahl

Dato : 18-01-08 13:20

Mange tak for svaret.
Jeg har ændret indstillingerne,
genstartet computeren, men det er stadig det samme.

Hilsen
Steen

Fra : Michael Holm

Dato : 18-01-08 16:18

Steen Uldahl <steen@uldahl.dk> wrote:

> Mange tak for svaret.
> Jeg har ændret indstillingerne,
> genstartet computeren, men det er stadig det samme.

jeg havde pludselig samme problem idag, husket at havde set noget om det
på macfixit.com - og løsningen var at smide flg. fil ud:

com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist

Den ligger i din Preferences i dit Library i dit Home

altså i ~/Library/Preferences/
(på dansk hedder det vel ~/Bibliotek/Indstillinger)

jeg smed filen ud og genindlæste siden så virkede det Safari behøvede
ingengang at blive lukket og åbnet igen !!
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk