Hvilken java-editor?
Fra : Danny

Dato : 14-07-01 20:50

Hejsa NG

Jeg vil til at genopfriske mine Java kundskaber, så nu har jeg downloaded
det jeg skal bruge fra Sun, osv. Jeg fandt min gamle Java-editor frem, som
hedder JEDPlus 1.2 fra www.stingray.com, men jeg fandt ud af, at den ikke
laves mere, så nu vil jeg gerne finde en anden, som er god og populær.

Derfor vil jeg gerne høre hvilke Java-editorer, der bruges rundt omkring,
hvilken der netop er din foretrukne og hvorfor?

Med venlig hilsen

Danny

Fra : The MaXx

Dato : 15-07-01 17:43

> Derfor vil jeg gerne høre hvilke Java-editorer, der bruges rundt omkring,
> hvilken der netop er din foretrukne og hvorfor?

Hej Danny.

Jeg er af den mening at en IDE man føler sig til rette med at bruge er
altafgørende når man programmerer. Jeg har fundet mig rigtig godt til rette
med Kawa. Kawa's fordele er at den er nem og hurtig at sætte op, det er nemt
at komme igang, og man kan arbejde uden projekter hvis man skal lave en
hurtig lille klasse, men man kan også arbejde med projekter hvor den er
rigtig lækker at arbejde med mange filer med. Der har heller ikke en masse
irriterende projekt-filer.... bare en lille fil. Når du har en compile-fejl
kan du bare clicke på den og så sporer den lige fejlen gennem de forskellige
filer, og finder ud af hvor den opstår, og sætter markøren i denne linie.
Det skal til sidst lige siges at selv om den er så simpel har du en masse
advancerede muligheder, de er bare gemt lidt i baggrunden så de ikke er i
vejen hvis man ikke vil bruge dem.
Den har også den egenskab at man kan markere et class-navn og trykke F1 så
vil den slå op i JDK-dokumentationen under den classe.
Du kan downloade en shareware version på:

http://www.allaire.com/products/kawa/index.cfm

The MaXx

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 16-07-01 21:05

The MaXx wrote:

> Hej Danny.
>
> med Kawa. Kawa's fordele er at den er nem og hurtig at sætte op, det er nemt

[...]

> Du kan downloade en shareware version på:
>
> http://www.allaire.com/products/kawa/index.cfm

Hvis du ikke kan lide shareware lyder det som om Forte for Java stort
set kan det samme. Den kræver dog en solid processor før den kører godt

mvh. Esben

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 16-07-01 10:17
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-07-01 13:59

"Jonas Meyer Rasmussen" <jonasm@periskop.dk> writes:

> emacs, hvad ellers?
> http://www.gnu.org/software/emacs/emacs.html

Jeg kan kun give dig ret, hvis man en gang er kommet over de
startvanskeligheder der helt sikkert vil være med en så anderledes og
fleksibel editor som Emacs. Jeg bruger den fx til at skrive dette, men
også til al form for kodning i forskellige sprog.

Men har man ikke brugt Emacs før, og vil man gerne have produceret
noget kode på en effektiv måde her og nu, så er Emacs nok ikke det
rette valg af editor er jeg ked af at sige.

Skulle man i øvrigt vælge Emacs er det nok værd at se på JDE
<http://jde.sunsite.dk/> samt at bruge noget tid på Emacs-toturialen
(C-h t).

I øvrigt er Emacs 21 nok ikke mere end et par måneder væk. Den bliver
på nogle punkter lidt lettere for en nybegynder at gå til, da den
blandt andet som standard får en toolbar, lidt som man kender det fra
XEmacs. Man kan heldigvis slå den fra

.... og alt dette på trods af at jeg er Emacs-fan, men nogen
begyndereditor er det altså ikke :-\

--
Jacob
This sentence is false.

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Carsten Jantzen

Dato : 16-07-01 14:13

Jeg bruger med som editor og synes den er ganske god.
se: http://www.utopia-planitia.de/

Carsten

Fra : Thorkil Konnerup

Dato : 01-08-01 19:53

Jeg forsøger med NetBeans (www.netbeans.org). Den er open source,
udviklet med Delphi (og dermed JBuilder) som skabelon. Den udvikles
som "forløber" for Forte.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 02-08-01 08:00

> [...]
source,
> udviklet med Delphi (og dermed JBuilder) som skabelon. Den

Download Forte fra www.javasoft.com, det er den bedste Java
editor og udviklingsmiljø jeg har arbejdet med. Den er totalt
gennemført og helt gratis.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : Brian Matzon

Dato : 02-08-01 21:31

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message
> [...]
>
> Download Forte fra www.javasoft.com, det er den bedste Java
> editor og udviklingsmiljø jeg har arbejdet med. Den er totalt

Hvorfor Forte over Netbeans?
Jeg bruger selv Netbeans, bl.a. fordi den er opdateret ofte
(feature enhancements og bugfixes).
Forte bliver kun en sjælden gang i mellem opdateret - og typisk
kun bugfixes...

/Brian Matzon

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 03-08-01 07:41

> Hvorfor Forte over Netbeans?

Fordi jeg synes den er bedre.

> Jeg bruger selv Netbeans, bl.a. fordi den er opdateret ofte
> (feature enhancements og bugfixes).
> Forte bliver kun en sjælden gang i mellem opdateret - og typisk
> kun bugfixes...

Ikke helt korrekt.

Men det er smag og behag om man vil bruge den ene eller den
anden.

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-08-01 20:21

wrote:

> [...]
>
>Derfor vil jeg gerne høre hvilke Java-editorer, der bruges rundt omkring,
>hvilken der netop er din foretrukne og hvorfor?
Borlands JBuilder kan anbefales. Kan downloades gratis fra
www.borland.com