Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon preflash?
Fra : Peter

Dato : 16-01-08 09:02

Er det kun mig der mener at det at IKKE kunne slå preflash fra på Canon's
flash
er ret underligt, og en mulighed der burde være helt naturligt, med tanke
på alle de andre custom setting der er mulighed for.

Er der en fornuftig foklaring på det ?

Fra : Børge Larsen

Dato : 16-01-08 09:49

"Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ret underligt, og en mulighed der burde være helt naturligt, med tanke
> på alle de andre custom setting der er mulighed for.

Hvilket Kamera??
Kan du ikke bare køre manuel?

Børge

Fra : Peter

Dato : 16-01-08 11:03

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter" <llo_@wer-der.dd> skrev i en meddelelse

> Hvilket Kamera??
> Kan du ikke bare køre manuel?

Ja jeg har prøvet med 550EX 580EX på både 20D og 5D
jeg kan ikke se at det kan slås fra, jeg har ikke prøvet Manuel (på
flashen),
bruger næsten altid manuel M på kameraet, men kun ETTL på flashen, måske er
det derfor.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-01-08 11:19

"Peter" <llo_@wer-der.dd> wrote in message

[8<8<8<]
> bruger næsten altid manuel M på kameraet, men kun ETTL på flashen, måske
> er det derfor.

Ja - det er helt oplagt.
ETTL baserer sig på en måling lavet med preflash, imodsætning til
oprindelige TTL målesystemer.

Se eventuelt
http://photonotes.org/articles/eos-flash/#ettlii

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter

Dato : 16-01-08 11:31

> [...]
>
> [8<8<8<]
>
> Ja - det er helt oplagt.
> ETTL baserer sig på en måling lavet med preflash, imodsætning til

Mange tak Mogens.