Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af flash kort type III eller IV til C~
Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 13-01-08 11:56

Hejsa.

Jeg er blevet i tvivl om hvilket flashkort jeg skal vælge til et Canon
D40 kamera, og hvor stor de reelle forskelle er i hukommelseskort.

DP reviews anmeldelse (side 13 timings and sizes ) viser små forskelle
mellem et 2GB Sandisk extreme IV kort og et 16GB Sandisk extreme III
kort.

Fx tager save af et RAW+JPEG 2.1sec på type IV, men 2.6 sec på type
III kortet. Det samme med det de kalder "burst of raw images", altså
holde aftrækkeren nede. Her vil bufferen tømmes med hhv 1foto/sec for
det hurtige og 0,7foto/sec for det langsomme.

Nu skal jeg jo bruge kameraet til fritidsbrug, men hader at gå glip af
noget. Især ikke hvis man lige får knipset mens personen blinker med
øjnene. Derfor er det jo tiltalende at kunne holde aftrækker nede og
tage 17-18 billeder på 3 sekunder (afhængig af lukketiden).

Mit spørgsmål er så, vil forskellen i hastigheden på kortene have
nogen reel betydning? Er det den reelle flaskehals her, hvordan vil fx
flash reagere (jeg regner med at benytte en 420EX til indendørs
optagelser).

Jeg er spændt på jeres input.

/Jesper Rønn-Jensen

Links nedenfor
Edbpriser hukommelses kort liste: http://tinyurl.com/2f9gvq

DP Review af Canon D40 side 13: http://tinyurl.com/298r5g
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page13.asp

Sandisk Extreme på edpriser:
8GB type IV (950 kr.) http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215797
8GB type III (640 kr.) http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194909

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 17-01-08 05:18

Måske har jeg været for specifik i posten ovenfor....

Har nogen af jer praktisk erfaring med forskellen mellem Extreme III
kort og Extreme IV kort?

På forhånd tak for svar.

/Jesper Rønn-Jensen
www.justaddwater.dk

Fra : Jesper Rønn-Jensen

Dato : 29-01-08 15:11

OK, jeg fandt noget data på en test mellem bl.a. sandisk II, III og IV
korts gemmetider.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=25227404

Se bare her:

/Jesper