Hund reddet med redningshelikopter
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-01-08 16:59

Hej

I Norge er en dejlig vovse blevet reddet efter at have tilbragt en uge
på en klippehylde. Redningshelikopteren skulle alligvel træne og så
kunne de jo ligeså godt tage hunden med sig.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2185051.ece

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-01-08 19:20

> [...]
> en uge på en klippehylde. Redningshelikopteren skulle alligvel
> træne og så kunne de jo ligeså godt tage hunden med sig.

Nårh !!! En dejlig vovse, godt at den blev reddet. Det møgfyrværkeri
er godt nok skyld i meget. Den må have været frygteligt dehydreret
efter en uge. Det er jo også en god hund kan man se, den gik
logrende hen imod dens redningsmand. Ejeren må være lykkelig
over at den er uskadt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Battlefield's

Dato : 09-01-08 16:21

> [...]
> efter en uge. Det er jo også en god hund kan man se, den gik
> logrende hen imod dens redningsmand. Ejeren må være lykkelig

Hej
Det lyder bare lidt utroligt med en Pyrenær på 40-50 kg. Jeg vil da tro en
sådan vejer noget mere. Men godt at den blev reddet!
Hilsen Vibeke

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-08 17:23

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4784e6a4$0$2981$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
> [...]
> Det lyder bare lidt utroligt med en Pyrenær på 40-50 kg. Jeg vil
> da tro en sådan vejer noget mere. Men godt at den blev reddet!

Hej Vibeke.

Jeg prøvede lige at checke på "Hundegalleri". De fleste af
hanhundene måler 80 cm. og vejer mellem 50 og 60 kg., alt efter hvor
udvoksede de er. Det er godt nok en virkelig skøn hund, og den
rangerer jo også i samme gruppe som New Foundlænder, Sct. Bernhard,
Broholmer og Irsk ulvehund, som jo er de største hunde der findes.
Hvis Leon der blev reddet måske kun er en stor hvalp, så kan vægten
altså godt passe. Han er i hvert fald dejlig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-01-08 17:38

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Jeg prøvede lige at checke på "Hundegalleri". De fleste af hanhundene
> måler 80 cm. og vejer mellem 50 og 60 kg., alt efter hvor udvoksede de
> er.

Standarden siger at hanner bør veje omkring 60 kilo og tæver omkring 45 kilo.

Sådan noget småkravl!

Men standarden for newfer siger på den anden side at tæver skal veje
omkring 54 kilo - Siri vejer 76, når hun ikke er en anelse for tyk.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-01-08 18:28

> [...]
> veje
> omkring 54 kilo - Siri vejer 76, når hun ikke er en anelse for

LOL Ja, hun er godt nok ikke en dame der er så let at flytte.