Topbox til hunde?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-01-08 14:27

Jeg har rodet lidt rundt på Givi.it og Louis.de men kan ikke helt se at
de skulle have noget.

Men jeg kan vel ikke være den eneste der har tænkt det kunne være
praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være
rigelig brugbart?

Nogen der kender til noget?

/Robert

XPOST
dk.fritid.motorcykel
dk.fritid.dyr.hund

Fra : Anders Majland

Dato : 04-01-08 14:42

> [...]
> at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Hvor stor/tung er hunden ? Jeg ville nok overveje en løsning hvor hunden
"forlader" mc'en i tilfælde af styrt... En kurv foran eller lign hvor du
kan holde øje med den

.... og ikke at glemme motorbrillerne. Jeg har et eller andet sted set at de
fåes til hunde, så det må da være til at finde igen ...

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 06-01-08 20:31

> Hvor stor/tung er hunden ? Jeg ville nok overveje en løsning hvor hunden
> "forlader" mc'en i tilfælde af styrt...

Det er vist en "Nettohund" bare i hvid )
En bekendt kørte for nogle år siden med en lille hund
i tanktasken. Den kunne sidde med hovedet udenfor ved lynlåsen.
To af mine tasker kan lynes i begge sider, bagfra og frem, det
giver mulighed for at lave åbning til vovse forrest i midten.
Er det så en magnet taske, vil den jo nok forlade cyklen
i tilfælde af uheld.

mvh Jens
Sydals

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 21:30

Jens Meldgaard skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er vist en "Nettohund" bare i hvid )

Hvad er der blevet af de gamle billeder på nethinden?! Det er sq da den
hvide af whiskey-hundene

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-01-08 22:14

> Hvad er der blevet af de gamle billeder på nethinden?! Det er sq da den
> hvide af whiskey-hundene

Så er jeg med - Jeg husker et glad med "black & white" hundene fra det
sommerhus jeg kom meget i som knægt

Fra : OK

Dato : 07-01-08 19:38

Jeg havde en gang en hund der hed Chivas (den var Black & White).
Det var en dalmatiner.........

mvh Ole

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-01-08 17:41

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Har du overvejet et hundebur (eller hundehus) på en varesidevogn?
En af mine bekendte gør det......med en schæferhund!
Han har mødt mange betjente, der har været nysgerrige, men aldrig haft
"vrøvl" over ekvipagen.

Venlig hilsen

Michael D

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-01-08 18:39

Hunden vil uden tvivl elske turen.

Der var på et tidspunkt en artikel i enten bike eller Touring nyt ang. en
tanktaske til småhunde.

Jeg tror det var en held eller givi men jeg husker det ikke helt tydeligt.

Damen der havde en, var glad for den, det samme var hunden. Den var tryg ved
lyden og vibrationerne og lade sig straks til at sove

Mvh
Thomas

Fra : Ulvir

Dato : 04-01-08 18:49

"Thomas Buus Andersen" <andersen@thomasbuus.dk> skrev i meddelelsen
> Hunden vil uden tvivl elske turen.
>
> Der var på et tidspunkt en artikel i enten bike eller Touring nyt ang. en
> tanktaske til småhunde.

For et par år siden så jeg på McCamping en gut der havde sin (lille) hund
med i en kurv på tanken- det fik smilene frem- og man kunne se at hunden nød
det..

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-01-08 18:43

Ved nærmere eftertanke var det en bagster

http://www.bagster.com/en/moto/newcata/819B1.jpg

Håber at du kan bruge det.

Mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 04-01-08 18:50

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Der er en ka'l i min klub der har skaffet en dertil beregnet tanktaske
til sin australske terrier!

--
Armand.

Fra : KentBM

Dato : 04-01-08 19:26

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være
<sort humor på> Husk nu et par huller i bunden eller en snorkel til
hunden. Ellers vil den være mere velegnet til fisk efter en tur i dansk
sommervejr 2007. <sort humor af>

De fleste artikler, som jeg har læst igennem tiden, har haft små hunde
på tanken. Det har også den fordel, at hunden sidder i læ af
vindskærm/kåbe og du kan holde øje med hunden.

Til noget MC Touring Club et eller andet havde en mand en Rhodesian
Ridgeback (tror jeg nok) med, hvilket er en meget stor hund. Men jeg
husker ikke, hvilket transportmiddel som ejeren brugte.

<http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.dkimages.com/discover/previews/794/45005831.JPG&imgrefurl=http://www.dkimages.com/discover/Home/Animals/Mammals/Carnivores/Families/Dogs-and-Relatives/Domestic-Dog/Scent-Hounds/Rhodesian-Ridgeback/Rhodesian-Ridgeback-07.html&h=736&w=512&sz=43&hl=en&start=2&um=1&tbnid=U4MyEQ57D1BhqM:&tbnh=141&tbnw=98&prev=/images%3Fq%3Drhodesian%2Bridgeback%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Dda-dk%26sa%3DX>

--

Kent

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 23:23

der er da også denne mulighed
http://www.sph-spor.dk/billeder/Herder__DogTrailer.jpg

Søren

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-01-08 08:39

Robert Eriksen skrev:

> [...]
> praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Hej Robert.

Den unge herre på billedet her har vovsehunden i en tanktaske.
Hunden nød turen, og ejeren havde sin kammerat med - ren råhygge.

http://www.bmwmc.dk/images/300606_Langelinie/images/fullsize/0012.JPG

http://www.bmwmc.dk/images/300606_Langelinie/images/fullsize/0023.JPG

http://www.bmwmc.dk/images/300606_Langelinie/images/fullsize/0025.JPG

http://www.bmwmc.dk/images/300606_Langelinie/images/fullsize/0029.JPG

http://www.bmwmc.dk/images/300606_Langelinie/images/fullsize/0033.JPG

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : B & O

Dato : 06-01-08 21:02

Prøv at spørge i dk.fritid.dyr.hund
Men vær opmærksom på at der er en del hellige og meget frelste
kvindemennesker på denne gruppe. De kan muligvis godt finde på at fare i
flint over en hund i en topboks.
Prøv alligevel..... det kan faktisk være meget sjovt at drille dem.
--
Hilsen Ove CBR XX

Fra : Armand

Dato : 06-01-08 21:33

B & O skrev:
> [...]
> flint over en hund i en topboks.
> Prøv alligevel..... det kan faktisk være meget sjovt at drille dem.

Hæ!
Tråden har været krydspostet med hunde-gruppen lige fra starten af, så
jeg tror at DU allerede er godt igang dermed!

--
Armand.
(med otte hundeben i familien, men langt flere mc-hjul)

Fra : B & O

Dato : 08-01-08 19:36

Nej det er altså ikke mig. Men jeg har før prøvet med et spørgsmål om
elektriske hundehalsbånd. Nøj hvor blev de sure.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-01-08 07:37

Robert Eriksen wrote:

> Nogen der kender til noget?

Og det var der

Tak for svarene.. jeg vil starte med at se om jeg kan finde en dansk
forhandler af den Bagster tanktaske Thomas Buus Andersen linkede til.
Ellers alternativt tage fat i BMWMC.dk og se om de kan fortælle mig hvor
manden på billedet har fået sin taske fra.

/Robert

Fra : Richard

Dato : 09-01-08 22:26

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> Ellers alternativt tage fat i BMWMC.dk og se om de kan fortælle mig hvor
> manden på billedet har fået sin taske fra.

Altså, en ung engelsk kvinde, Peggy Iris Thomas, kørte i starten af 50erne
med sin airedaleterrier plus egen bagage på bagagebæreren af en 125cc BSA
Bantam en tur tværsover Canada, ned langs USA's vestkyst, videre til
Mexico City og det meste af strækningen op til New York. Ok, hunden løb af
og til ved siden af, og hastigheden på ekvipagen har nødvendigvis været
adstadig, men det antyder alligevel, at dit forehavende kan lade sig gøre
med enkle midler. I det mindste hvis hunden er lige så velafrettet som
Peggy's

Iøvrigt blev hun efter turen gift med en dansk ingeniør, Carl Sørensen, og
skrev en ganske god bog om turen. Men hvad der siden blev af hende og
hunden...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-08 08:08

Robert Eriksen <roe@adr.dk> writes:

> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel
> være rigelig brugbart?

Vi har også tænkt lidt på den løsning. Vi har jo en Suzuki Alto og når
nu barnet kommer, så bliver der lidt småt med pladsen indendørs. Så er
der nogen der har erfaring med en topboks til hunde til bilen?

Mvh Trine :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-01-08 11:36

> [...]
> og når nu barnet kommer, så bliver der lidt småt med pladsen
> indendørs. Så er der nogen der har erfaring med en topboks til

LOL Ja, det kan da godt blive et problem ved familieforøgelse.
Alto'en er vist en minibil, så en topbox til en Newfoundlænder ville
da ubetinget hjælpe på pladsen. Spørgsmålet er så lige hvad Siri
ville sige til det, godt nok er hun dejlig og nem, meeen. I kan da
anskaffe en trailer med overdækning. *GGG*

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 07-01-08 11:55

Vi har jo en Suzuki Alto og når
> nu barnet kommer, så bliver der lidt småt med pladsen indendørs. Så er
> der nogen der har erfaring med en topboks til hunde til bilen?
>
> Mvh Trine :)

Hej Trine

måske du kunne bruge en hundetrailer som disse (rul helt ned på siden):

http://www.stauningsilo.dk/dyreartikler.htm

De kan bygges efter mål, står der allernederst.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-08 14:22

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> writes:

> måske du kunne bruge en hundetrailer som disse (rul helt ned på siden):

Der er heller ikke anhængertræk på bilen. :) Jeg tror nok vores plan
er at opgradere bilen i stedet for. I forbindelse med graviditeten har
min gigt opført sig eksemplarisk, men jeg har alligevel brug for nogle
hjælpemidler i bilen, som Altoen er for lille til. F.eks. kan der ikke
sættes automatgear i en Alto.

Så det ender nok med en ny bil.

Mvh Trine

Fra : OK

Dato : 07-01-08 19:40

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

I en sidevogn er der plads til 2 barnestole - eller 1 barnestol + plads til
Vuffi.

mvh Ole

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-01-08 20:21

"OK" <ole_k@tele2adsl.dk> writes:

> I en sidevogn er der plads til 2 barnestole - eller 1 barnestol + plads til
> Vuffi.

Også når Vuffi vejer 76 kilo og er 85 cm høj? :) Det er ikke just
model mini vi har liggende her på gulvet.

Mvh Trine

Fra : C K Hansen

Dato : 10-01-08 14:38

> [...]
> praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Set på Sybillesvej i Korinth ved Fåborg den 9.sep 2007
http://picasaweb.google.com/carlkalmar/TopboxTilHunde/photo#5153838160003812626
mvh
ckh

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-01-08 17:49

C K Hansen wrote:

> Set på Sybillesvej i Korinth ved Fåborg den 9.sep 2007
> http://picasaweb.google.com/carlkalmar/TopboxTilHunde/photo#5153838160003812626

hmmm.. kreativt.
Men ser immervæk lidt støjende ud for den stakkels hund :-/

Fra : Søren Høyer Hansen

Dato : 04-01-08 16:36

Før jeg fik bil og motorcykel måtte jeg finde en løsning på at have hunden
med på langtur. Klik på Gammel Dansk Hønsehund og derefter på Rakke, så ser
du hvad jeg fandt på! http://home20.inet.tele.dk/siren/
Hvis ikke du finder andet, må du gerne låne mit design.
Vh
Søren
http://home20.inet.tele.dk/siren/morini.htm

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-01-08 13:54

Robert Eriksen wrote:

> [...]

> praktisk at tage hunden (West Highland White Terrier) med på MC-tur?
> Og en relativ stor topbox med plexiglas låg og lufthuller burde vel være

Så i Belgien på en ferietur, en kvinde på en 4-500ccm maskine, der havde
en topboks bagpå, hvori der var skået et 30 x 30 cm hul. Over dette hul,
var der lavet et skråtag i tonet plexiglas, der var lukket i siderne og
åbent bag til. Den bagudvendt åbning var ca. 15-20 cm.
Undrede mig lidt over denne topboks, indtil kvinden kom gående med sin
lille Terrier, og satte den op i topboksen.
Så den havde skam et formål.

Så altså fat i en stor topbok, skær hul i den, og lim et skråtag fast på
den.
Der skal nok også være noget skridsikkert materiale i bunden af boksen.

/
Jesper