Hokus Pokus vandskål.
Fra : Stefanie

Dato : 02-01-08 19:47

Hej NG.
Ja, så er det blevet sikkert at der kommer en hvalp til februar, så nu
begynder foreberedelser.
Det er en Chow chow hvalp, dog ikke besluttet endnu om det bliver en
langhåret eller en korthåret (da der er begge dele i kuldet, vi har 1. ret
til at vælge, efter ejerne selv), dog besluttet at det bliver en hun-hund.

Jeg har kig på en hokus pokus vandskål, som ikke spilder sådan, især
velegnet til transport, men jeg ville nu bruge den herhjemme.
Selvfølgelig spørger jeg også opdrætteren, men måske er der en herinde der
ved det.
Der står at flassnudede hunde, fx. Pekingesere, ikke kan drikke af dem. Mon
en Chow chow går under den kategori?
Umiddelbart synes jeg jo ikke at den er så fladsnudet, men det er da træls
at købe en vandskål, den ikke kan drikke af.

Venligst
Stefanie (der glæder sig HELT vildt)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-01-08 19:51

"Stefanie" <kramzere@FJERNmsn.com> writes:

> [...]
> Umiddelbart synes jeg jo ikke at den er så fladsnudet, men det er da træls
> at købe en vandskål, den ikke kan drikke af.

Efter at have set på billeder af en chow tror jeg godt den kan drikke
af vandskålen. Den kan nok ikke drikke "i bund", men jeg tror sagtens
den kan drikke en hel del.

Vi er meget glade for vores skål, men jeg fatter ikke hvordan Siri
(newfoundlænder) kan drikke den 100% tør gennem det lillebitte hul der
er i bunden. Hun tømmer rask væk skålen på en nat...

Mvh Trine

Fra : Stefanie

Dato : 02-01-08 20:00

> [...]
> (newfoundlænder) kan drikke den 100% tør gennem det lillebitte hul der
> er i bunden. Hun tømmer rask væk skålen på en nat...

Ja, min vurdering er også at den kan drikke af den. Jeg må spørge
opdrætteren, om deres vurdering. Men det var jo bare rart at få den bestilt
hurtigst muligt, så alt er helt klart når hvalpen kommer.

Venligst
Stefanie

Fra : Apollo14

Dato : 03-01-08 19:10

Stefanie skrev:
> [...]
> Umiddelbart synes jeg jo ikke at den er så fladsnudet, men det er da træls
> at købe en vandskål, den ikke kan drikke af.

Først og fremmest tillykke med den bette, dejlig race og god at varme
fødder på i vintertiden ;)

Nu har jeg selv haft en chow, og de er ikke ligefrem kendte for at grise
det hele til, min han drak af en vandskål der var lavet af ler, og kunne
indeholde ca. 2 liter vand, rigeligt til en dag. Og jeg havde hverken
noget under vandskålen eller madskålen, og kunne kun finde lidt vand fra
skægget på halsen, som de langhåret altid får dyppet i skålen.

Desuden så var han madskål altid fyldt op, han doserede selv det han
havde brug for, og før folk går op i limningen så var der aldrig
problemer med det, han spiste og fik det han havde brug for. Dyrlægen
kunne aldrig finde noget på ham, andet end madallergi for visse dyre
mærker. Derudover kan du give ham hvidløg i maden, hvilket holder lopper
væk.
Chowen er en fladsnudet hund, og tungen er ikke så lang, men dejlig
blåbærfarvet ;)

Håber at se en masse billeder, så jeg rigtig kan blive jaloux og ked af
det, da jeg ikke må have hund hvor jeg bor nu.