Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder til kritik ;-))
Fra : lehd

Dato : 14-07-01 17:32

http://www.kirsten-lehd.dk/

Så vover jeg pelsen og tager gerne mod kritik

De er scannet ind og min scanner er ikke det bedste der kan opdrives, men
jeg vil gerne have respons på billedkompotion, beskæring, motiv valg, og
hvad jeg kan forbedre.
mvh Kirsten Lehd

Fra : Lotte M

Dato : 14-07-01 18:35

"lehd" <lehd@slaegt.dk> skrev

> Så vover jeg pelsen og tager gerne mod kritik

Du har s* et godt billedøje!

Jeg synes dagens billede, bukserøven, den lille pige på den
asfalterede vej og den lille ny er /virkelig/ gode. Det er pletskud,
der fortæller en historie.

De øvrige billeder er ok, fordi personerne er fra en fremmed
kultur, men som enkeltbilleder .... uinteressante.

Måske er det en tilfældighed, men det ser ud som om du har
en tendens til at placere dit hovedmotiv midt i billedfeltet.
Flere af billederne tror jeg ville vinde ved en ændret
beskæring.

Jeg glæder mig til at se flere af dine billeder!

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : lehd

Dato : 14-07-01 22:40

<Du har s* et godt billedøje!

<Jeg synes dagens billede, bukserøven, den lille pige på den
<asfalterede vej og den lille ny er /virkelig/ gode. Det er pletskud,
<der fortæller en historie.

Jeg takker og nejer )

<De øvrige billeder er ok, fordi personerne er fra en fremmed
<kultur, men som enkeltbilleder .... uinteressante.

Det er rigtigt, man kan ikke forvente de skal være interessante for alle
andre,
jeg er vild med foto af børn fra andre kulturer, og kan faktisk kun gå tæt
på fremmede andre steder end hvor jeg bor ;-(
Dagens billede er dog mit barnebarn.

<Måske er det en tilfældighed, men det ser ud som om du har
<en tendens til at placere dit hovedmotiv midt i billedfeltet.
<Flere af billederne tror jeg ville vinde ved en ændret
<beskæring.

Det fortæller min søn mig også, men jeg må jo prøve at ændre det som forsøg.

<Jeg glæder mig til at se flere af dine billeder!

<--
<Lotte

Jeg scanner på livet løs, og har et par nye film til fremkaldelse.

mvh Kirsten Lehd

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 14-07-01 23:43

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De øvrige billeder er ok, fordi personerne er fra en fremmed
> kultur, men som enkeltbilleder .... uinteressante.

Vi har snakket om det før... Det er måske lettere at blive facineret af
billeder fra fremmede kulturer. Men så har de da også deres berettigelse!
Men jeg synes nu der er mange fine. Og det første med parret, duerne og
spisepindene er da en ren perle! (Det ville jeg gerne have fanget!)

Så bliver jeg nødt til at spørge: 300mm?
(Jeg føler mig altid som den onde lurer når jeg tager billeder af folk med
mindre

> [...]
> Flere af billederne tror jeg ville vinde ved en ændret
> beskæring.
>
> Jeg glæder mig til at se flere af dine billeder!

Ditto! Forhåbentligt liiidt større og liidt mildere komprimeret. Og så er
jeg generelt imod links til under construction (dem er der ingen af) - og nu
også ikke-fungerende menupunkter ;-D

/Anders

Fra : lehd

Dato : 15-07-01 00:42

<Men jeg synes nu der er mange fine. Og det første med parret, duerne og
<spisepindene er da en ren perle! (Det ville jeg gerne have fanget!)

Dette foto har jeg faktisk vundet en præmie for, som bedste feriefoto i
Brugsens konkurence , ok kun i den lokale i Jerlev )
men dette har jeg beskåret så jeg smider lige hele billedet ud også.

<Så bliver jeg nødt til at spørge: 300mm?
(Jeg føler mig altid som den onde lurer når jeg tager billeder af folk med
<mindre

Det gør jeg også, men jeg bruger 200mm, men ville gerne gå tættere på.

> Jeg glæder mig til at se flere af dine billeder!

<Ditto! Forhåbentligt liiidt større og liidt mildere komprimeret. Og så er

Jeg må indrømme at jeg var meget i tvivl med størrelsen da jeg scannede, jeg
er vant til at foto ikke må fylde noget, og de fylder jo noget mere end
digitale hvis de er ret store.
Det er ikke pladsmangel, men man skal jo hurtigt kunne hente dem.

<jeg generelt imod links til under construction (dem er der ingen af) - og
nu
<også ikke-fungerende menupunkter ;-D

</Anders

Det er jeg også ) jeg begyndte først på siden i eftermiddag, og ville
lægge et par foto af hver, men endte med at scanne videre fra Japan.
Men det er jo tydeligt at der ikke er link til de sider ?

Men tak for respons.
mvh Kirsten Lehd

Fra : lehd

Dato : 15-07-01 10:01

<Men jeg synes nu der er mange fine. Og det første med parret, duerne og
<spisepindene er da en ren perle! (Det ville jeg gerne have fanget!)

De er nu vist ubeskåret, link under det viste billede.

Dagens billede er udskiftet, til et af mine sort/hvide som jeg selv har
fremkaldt, men den tid er ovre nu.

mvh Lehd
og god søndag

Fra : Lyrik

Dato : 14-07-01 23:31

"lehd" <lehd@slaegt.dk> wrote in message
> [...]
> jeg vil gerne have respons på billedkompotion, beskæring, motiv valg, og
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jeg kunne godt lide de "seje fyre." Du har interesse for mennesket i dine
billeder, det deler jeg.
Kritisk set kunne du godt beskære lidt og rette skæve horisonter op til
vandret.

Hilsen
Jens

Fra : U. Pedersen

Dato : 14-07-01 23:47

On Sun, 15 Jul 2001 00:31:24 +0200, "Lyrik" <lyrik@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg kunne godt lide de "seje fyre." Du har interesse for mennesket i dine
>billeder, det deler jeg.
>Kritisk set kunne du godt beskære lidt og rette skæve horisonter op til
>vandret.

Der er da forskel på skæve horisonter og billeder der er taget i
perspektiv.

Mit øje ser personerne i billedet som lodrette, så hvis horisonten
skulle rettes, ville de jo vælte
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : lehd

Dato : 15-07-01 00:50

<Jeg kunne godt lide de "seje fyre." Du har interesse for mennesket i dine
<billeder, det deler jeg.

Dem kan jeg også godt lide for det er ikke sådan man ser de Japanske unge
fyre for sig ?

<Kritisk set kunne du godt beskære lidt og rette skæve horisonter op til
<vandret.
<Hilsen
<Jens

det må jeg studere. Men tak for respons.
mvh kirsten Lehd

Fra : Lehd

Dato : 30-10-01 15:47

Jeg har netop fundet et indlæg jeg skrev i denne Ng 14 juli 2001.
På det tidpunkt fik jeg lyst til at vise nogle af mine foto's frem, en
hastigt lavet fotoside blev indviet og jeg bød jer velkommen.
Jeg modtog konstuktiv kritik og fik gode råd, men skam også ros til nogle af
mine billeder.
Dette gav mig blod på tanden, så da www.fotokritik.dk snart efter så dagens
lys var jeg mellem de første til at melde mig til, med navn og addresse !
jeg fik brugernummer 17.
Det var sjovt, og lærerigt, og jeg kom i forbindelse med søde mennesker, og
da jeg jo betaler for at være online på døgndrift, ja så blev dette en ting
jeg for øjeblikket glemte min lidenskab slægtssforskning til fordel for.

Men efter kort tid hvad sker der så ??
Jeg får mundkurv på og må ikke udtale mig i 7 dage , medens jeg fra
sidelinien kan se jeg bliver diskuteret !!! alle de oprindelige indlæg fra
starten af dette hundeslagsmål slettes !
Min postkasse fyldes med spam, sexmails, og trusler, .....
forklar mig det hvem der kan, hvad er det der gør foto til en ting man slås
om i en sådan grad at man beskæmmet ser det ene forum efter det andet
ødelægges af fnidder -fnadder ?

Jeg kan kun sige tak til alle jer der har givet mig støtte og alle de
dejlige hilsener jeg har modtaget.
Og til resten kan jeg kun sige, Nej jeg løb ikke med halen mellem benene,
jeg lænede mig bagud og tog et overblik. Jeg ved nu at dette medie,
"Internettet" er skueplads for mange slags meninger som man blot kan sætte
andre navne på.
Jeg tager ikke mere dette seriøst, og mange afsendere er røget i mit PLONK
!!!

Foto's det tager jeg stadig og glæden ved det er lige så stor som før, og
det er vel hvad det drejer sig om, eller hvad ???
mvh Kirsten Lehd

Fra : Rene

Dato : 30-10-01 15:49

Jeg kan kun støtte Kirsten i denne hendes udtalelse. Der har været snakket
meget, diskuteret meget og folk har på en eller anden måde valgt "side". Jeg
har snakket med Kirsten og vi blev enige om at foto er en god hobby og ikke
en "mudderkastningseance". Håber at der nu engang for alle kommer ro på og
ikke flere gider køre videre af samme "sti". Den sti fører nemlig
ingensteder hen. Håber nu engang for alle at der kommer ro på, og at det det
hele handler om igen kommer i fokus. Nemlig Foto. Tak for det.!!!

MVH
Rene
Lehd <lehd@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdebd26$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...