MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Nægtes adgang til div mapper i Vista home ~
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-01-08 23:15

Der er kun mig som bruger/administrator på pc.en. Ingen kendeord eller andet
er ændret.
Men jeg nægtes adgang til en masse mapper - tilsyneladende dem, som opfattes
som systemmapper.
Under Users\Kurt kan jeg f.eks. ikke komme i Andre Computere, Application
Data, Lokale Indstillinger, Menuen start osv.
Jeg får bare at vide, at de ikke er tilgængelige - Adgang nægtet.
Rimeligt irriterende, da jeg gerne vil ind og rode lidt i flere af mapperne.
Hvordan får jeg fuld kontrol med alle disse mapper?

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 16-01-08 00:56

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> [...]
> Rimeligt irriterende, da jeg gerne vil ind og rode lidt i flere af
> mapperne. Hvordan får jeg fuld kontrol med alle disse mapper?

Stifinder>Funktioner>Mappeindstillinger>Vis - og bestem selv hvad der
skal skjules, eller snarere hvad der ikke skal

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-08 22:05

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Stifinder>Funktioner>Mappeindstillinger>Vis - og bestem selv hvad der skal
> skjules, eller snarere hvad der ikke skal

> [...]
Der er intet som er skjult, idet jeg altid starter med at åbne for alt. Så
jeg kan sagtens se dem, bare ikke få adgang til dem.

Kúrt

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 22:15

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> Der er intet som er skjult, idet jeg altid starter med at åbne for alt. Så
> jeg kan sagtens se dem, bare ikke få adgang til dem.

Jeg har et lign. problem på min vista. Jeg kan ikke få adgang til et cd-rom
share på en server fra min Vista, men kan godt fra min tredje pc (WinXP).
Fejlen er "Access denied". Jeg kan også mappe drevet man får fejlen hvis jeg
prøver at åbne drevet.

mvh
///M

Fra : Ole C

Dato : 17-01-08 00:10

Kurt B. Andersen skrev blandt andet:

> Der er intet som er skjult, idet jeg altid starter med at åbne for
> alt. Så jeg kan sagtens se dem, bare ikke få adgang til dem.

Hm.
Måske der er noget her du kan bruge:
http://support.microsoft.com/?id=308421

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-01-08 20:12

> Hm.
> [...]
Bingo, det var lige der den var. Jeg kendte den godt, men havde ikke lige
tænkt på, at denne metode skulle bruges på ens egen computer. Metoden er jo
den der bruges, når man har fremmede hd i sin pc og skal have fat i
indholdet.
Tak for hjælpen.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 17-01-08 20:49

> [...]

> lige tænkt på, at denne metode skulle bruges på ens egen computer.
> Metoden er jo den der bruges, når man har fremmede hd i sin pc og

Selv tak - og godt at opskriften også virkede på Vista!

--
vh
Ole C