MS Windows
briani 27239
Slukke for XP efter en time
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-01-08 21:10

Jeg har ledt lidt på nettet men kan ikke finde det jeg mangler så nu prøver
jeg her.
Jeg står og mangler et program der kan slukke for Windows XP efter en eller
to timers inaktivitet.
Når man kigger under "Strømstyring" nu, så kan man få den til at gå i dvale
eller standby, men det jeg ønsker er at den lukker helt ned. Er der nogen
der kan hjælpe?
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-01-08 21:14

Torben Greve Otzen skrev:
> [...]
> Når man kigger under "Strømstyring" nu, så kan man få den til at gå i
> dvale eller standby, men det jeg ønsker er at den lukker helt ned. Er

Jeg søgte på det forkerte, men nu fandt jeg lige hvad jeg manglede:
http://www.den4b.com/downloads.php?project=Shutter

Fra : Per

Dato : 14-01-08 09:54

Torben Greve Otzen wrote:

> Jeg søgte på det forkerte, men nu fandt jeg lige hvad jeg manglede:
> http://www.den4b.com/downloads.php?project=Shutter

Hej Torben !

Jeg ved ikke hvad ovennævnte program kan, ellers kan jeg anbefale det her
gratis program, der ikke er noget "snavs" i:

http://tinnes.org.uk/shutdown/index.html Timed shotdown.

Der kan du indstille hvornår den skal slukke på klokkeslet. Eller efter hvor
meget din cpu bliver belastet = slukker når et givent program er færdig med
at køre.

Jeg bruger det selv og er rigtig godt tilfreds med det.

mvh. Per

Fra : Per

Dato : 14-01-08 10:21

Torben Greve Otzen wrote:

> Jeg søgte på det forkerte, men nu fandt jeg lige hvad jeg manglede:
> http://www.den4b.com/downloads.php?project=Shutter

He he !

Efter at have tjekket dit link - er jeg også gået over til Shutter - det kan
noget mere end Timed shutdown.

Genialt program - takker for linket

mvh. Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-01-08 22:25

On Sun, 13 Jan 2008 21:10:10 +0100, "Torben Greve Otzen"
<torbengreveotzenSLET@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller standby, men det jeg ønsker er at den lukker helt ned. Er der nogen

Hvis vi taler om at spare energi, så er der ingen forskel på dvale og
at lukke computeren ned: I begge tilfælde lukker computeren ned til
minimalt strømforbrug.

Eneste forskel er, at computeren ved dvale skriver den aktuelle
tilstand til disken inden den lukker. Og dermed undgår du at miste
data når strømstyring lukker maskinen ned...

<mlr>

Fra : Ole Bole

Dato : 14-01-08 14:03

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilstand til disken inden den lukker. Og dermed undgår du at miste
> data når strømstyring lukker maskinen ned...

Vil du endelig spare på el og CO2 kan en elspareskinne varmt anbefales!

Den er tjent ind på kort tid.

Har du en eller flere teenagere, så er der mange penge at hente.

Kan også bruges til TV, video, HiFi osv - 60 - 70 kr stk og de virker!

Fra : Leif Neland

Dato : 14-01-08 23:22

Ole Bole skrev:

> Vil du endelig spare på el og CO2 kan en elspareskinne varmt anbefales!
>
> Den er tjent ind på kort tid.

Desværre virker de ikke på alle maskiner.

Nogle maskiner har spænding på USB-portene selv i dvale.

Så må man ligefrem lave et hack, der tager spændingen på et
disk-strømstik...

Leif

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 15-01-08 17:53

Leif Neland skrev:

> Desværre virker de ikke på alle maskiner.
>
> Nogle maskiner har spænding på USB-portene selv i dvale.
>
> Så må man ligefrem lave et hack, der tager spændingen på et
> disk-strømstik...

Det var faktisk derfor jeg ledte efter programmet.

Når min puter går i dvale så virker det trådløse net ikke når den kommer ud
af det igen og når den går i standby så kører alle dimserne på USB-skinnen
stadig.
Så nu hvor puteren bare slukker sig, så er problemet løst.